مراسم رونمایی مجموعه شعر "زندگی جای دیگریست" از مهتاب مهرآرا در کتابخانه شهید رجایی اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، زینب عیدی گراوند، مسئول کتابخانه عمومی شهید رجایی اهواز گفت: مراسم رونمایی از مجموعه شعر "زندگی جای دیگریست" از مهتاب مهرآرا مترجم و شاعر با سخنرانی رضا حامی پور و فردین کوراوند؛ شاعر و روزنامه نگار و علاقمندان عرضه ادبیات و شعر در این کتابخانه برگزار شد.

وی افزود: در این نشست رضا حامی پور، شعر مهتاب مهرآرا را روان و سرشار احساس توصیف کرد که با خواننده به خوبی ارتباط برقرار می‌کند.

عیدی گرواند در ادامه تصریح کرد: در این مراسم فردین کوراوند ضمن خواندن قطعه‌ای از این مجموعه به نام "سرزمین‌های من" با توجه به تناسبات آوایی و موسیقایی شعر سبک شاعر را متمایل به شعر نو نیمایی خواند و فضای ذهنی شاعر و کشف‌ها و نازک اندیشی‌های او را در بیان احساسات به شیوه‌ای موثر ستود.

مهتاب مهر آرا نیز در این مراسم بیان داشت: این اولین مجموعه شعر من است که در ۱۰ سال گذشته سروده شده و انتشار آن برای من یک چالش بود، تصمیم برای در معرض قضاوت سایرین بودن بی آنکه تو را بشناسند و با فضای ذهنی ات آشنا باشند.

وی اظهار کرد: من در بند واژه و وزن و قافیه نبوده ام، می‌خواستم حسم را بروز دهم. اینکه می‌شنوم دیگران با خواندن این شعر‌ها حس من را تجربه می‌کنند برایم باعث خوشوقتی است. "

مهرآرا اذعان داشت: ۴۰ قطه شعر از این هنرمند که بین سال‌های ۸۷ تا ۹۷ سروده شده در این مجموعه و در ۴۱ صفحه و با طراحی جلد مجتبی مهرآرا با قطع رقعی و به زبان فارسی به چاپ رسیده است.

وی افزود: در پشت جلد کتاب آمده است: "شبی ستاره‌ای به خاک من هبوط می‌کند و من پر از نوا و نور می‌شوم"

گفتنی است؛ مهتاب مهرآرا در زمینه ترجمه ادبی و همچنین ترجمه کودک فعالیت دارد و کتاب‌های شهر قصه ها، مودی میمونه، دزد دریایی شجاع، کتابی برای پوچکو و ... از دیگر آثار وی است.

انتهای پیام/گ

رونمایی از کتاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.