کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت بوشهر گفت: به منظور جلوگیری از انتقال بیماری، ۵۳۰ قلاده سگ برای واکسیناسیون در مرکز تنگک بوشهر نگهداری می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ندا عالی‌حسینی افزود: برابر مصوبه وزارت کشور و ابلاغ دستورالعمل ساماندهی سگ‌های بلاصاحب و اتلاف نکردن آن‌ها، طرح زنده گیری سگ‌های بلاصاحب و رهاشده در بوشهر در دو سال اخیر در حال اجراست.

وی بیان کرد: سگ‌های جمع‌آوری‌شده برای واکسیناسیون و نگهداری به مرکز ویژه‌ای که به این امر اختصاص‌یافته است منتقل می‌‎شوند که این جایگاه در کیلومتر پنج جاده نیروگاه بوشهر واقع‌شده است.

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت ادامه داد: بنا به اظهار کارکنان، اکنون۵۳۰ قلاده سگ در این مرکز وجود دارد که به منظور جلوگیری از انتقال بیماری، سگ‌های بیمار در قفس‌های مخصوص جداسازی شده‌اند.

عالی‌حسینی همکاری سازمان‌های مردم نهاد برای جمع‌آوری سگ‌ها در محیط شهری را ضروری دانست و افزود: با توجه به شکایت‌های مردمی مبنی بر سلب آسایش و ایجاد رعب و وحشت و همچنین گازگرفتگی از سوی سگ‌های بی‌سرپناه در شهر، جمع‌آوری آن‌ها باید تداوم داشته باشد و همکاری سازمان‌های مردم نهاد و اختصاص اعتبار تأثیر به سزایی در اجرای هر چه بهتر جمع‌آوری سگ‌های ولگرد خواهد داشت.

انتهای پیام/ک

جمع‌آوری سگ‌های ولگرد باید ادامه یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.