معاون امور مشارکت‌های اجتماعی یزد گفت: رویکرد و اولویت اصلی کانون‌های سلامت محله‌ای سلامت روح و روان و زندگی اجتماعی است.

سلامت جسم و روح مردم اولویت اصلی کانون‌های سلامتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد حسن لطفی معاون امور مشارکت‌های اجتماعی یزد در جلسه مجمع کانون سلامت، گفت: رویکرد و اولویت اصلی در کانون‌های سلامت محله‌ای تنها به سلامت جسمانی افراد منتهی نمی‌شود بلکه ابعاد گسترده تری همچون سلامت روح و روان و زندگی اجتماعی را در بر می‌گیرد.

وی افزود: تاسیس خانواده مشارکت مردم، تشکیل شورای پیام گزاران سلامت، ایجاد اندیشگاه‌های سلامت، تشکیل کمیته دیده بانی سلامت و پیوست سلامت از جمله برنامه‌های اجرایی شده در بحث مجامع سلامت استان یزد است.

فعالیت   ۱۰ کانون سلامت محله در شهرستان یزد 

لطفی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ کانون سلامت محله در شهرستان یزد وجود دارد و این تعداد تا پایان سالجاری به ۳۰ کانون سلامت خواهد رسید.

معاون امور مشارکت‌های اجتماعی یزد گفت: خوشبختانه با راه اندازی و تشکیل مجامع سلامت و کانون‌های سلامت، شاهد کاهش چشمگیر برخی از بیماری‌ها و الگو‌های نامناسب مصرف غذا در سطح استان بودیم.

وی به ابعاد سواد سلامت جامعه پرداخت و اظهار داشت: استفاده بیشتر از خدمات پیشگیرانه، تسریع در تشخیص بیماری ها، افزایش میزان خود مراقبتی و کاهش میزان بستری در بیمارستان‌ها از مزایای ارتقاء سواد سلامت در جوامع است.

لطفی افزود: برای بهره برداری از شش مرکز و پایگاه سلامت در سطح شهری به ۱۱ میلیارد تومان و برای بهره برداری از سه مرکز و خانه بهداشت در مناطق روستایی به یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار