رییس اداره امور آب مهاباد گفت: بارش مناسب سال زراعی جاری حجم آب سد این شهرستان را با حدود ۶۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۱۵۷ میلیون مترمکعب رساند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رضا جهینی رییس اداره امور آب مهاباد گفت: حجم آب کنونی ذخیره شده در پشت سد مهاباد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۶ میلیون مترمکعب افزایش دارد.

وی افزود: هم اکنون، آب از ۲ شاخه حمزه آباد و قاضی آباد آب با حجم ورودی ۲۰.۳ متر مکعب بر ثانیه وارد مخزن سد مهاباد وارد می‌شود که این مقدار در مدت مشابه سال قبل ۲.۱ مترمکعب بر ثانیه بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تراز سد مهاباد به یکهزار و ۳۵۴ متر و ۴۵ سانتیمتر از سطح دریا‌های آزاد رسیده است که این مقدار نیز ۱۱ متر بیشتر از تراز سد در مدت مشابه سال قبل است.

جهینی با بیان اینکه در سال آبی جاری ۲۸۷ میلی متر بارندگی تاکنون در ایستگاه باران سنجی سد مهاباد ثبت شده است، گفت: این درحالی است که طی سال گذشته در این مدت ۹۵ میلی متر بارندگی در این ایستگاه ثبت شده بود.

رییس اداره امور آب مهاباد در ادامه بیان کرد: امسال ۴۰ میلیون مترمکعب آب سد مهاباد در دو مرحله برای کمک به احیای دریاچه ارومیه رها شده است.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون مترمکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تامین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

سد مهاباد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیکترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مهاباد

انتهای پیام/ج

افزایش حجم آب سد مهاباد نسبت به سال گذشته

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.