مدیر کل هواشناسی خوزستان از ورود سامانه بارشی به استان از فردا پنجشنبه ۲۴ بهمن خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سبزه زاری، مدیر کل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه از اواخر روز پنجشنبه هفته جاری با تاثیر سامانه بارشی در خوزستان شاهد افزایش ابر و بارش باران همراه با رعد و برق خواهیم بود، گفت: بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق شمال و شمال شرق و ارتفاعات استان خواهد بود.

وی افزود: همچنین از صبح فردا، پنجشنبه شاهد پدیده مه در اکثر مناطق استان خواهیم بود.

سبزه زاری تصریح کرد: بارندگی‌هایی که از فردا در استان آغاز می‌شود و تا شنبه هفته آینده اغلب مناطق خوزستان به خصوص مناطق شمال، شمال شرق و شرق در بر می‌گیرد، منجر به بروز سیلاب نخواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه سامانه بارش زایی که ۲ هفته پیش رصد می‌شد با نزدیک شدن به کشورمان قدری تضعیف شده اذعان داشت: انتظار بارش سنگین و قابل توجه از این سامانه بارشی نخواهیم داشت.

وی به بررسی آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی اشاره و اظهار کرد: بیشتر بارندگی‌ها در مناطق شرقی، شرق و شمال شرق به خصوص ارتفاعات این مناطق متمرکز خواهد بود، ولی میزان بارش در مسجدسلیمان از ۳۰ میلیمتر تجاوز نخواهد کرد و در اهواز شاهد بارشی در حد ۵ میلیمتر خواهیم بود.

محمد سبزه زاری اذعان داشت: بر این اساس بارش در مناطق مرتفع و گردنه‌های استان همچون منطقه 'تاراز' به صورت برف خواهد بود و شهروندان خوزستانی روز جمعه و شنبه می‌توانند بارش برف را در این منطقه تماشا کنند.

وی بیان کرد: بارش‌ها در مناطق بالادست و همجوار خوزستان، چون استان کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و لرستان بیشتر خواهد بود، ولی روان آب زیادی از این استان‌ها به سمت خوزستان جریان نخواهد یافت.

سبزه زاری با بیان اینکه پیش بینی هواشناسی خوزستان و چگونگی میزان بارش‌ها در حد اطلاعیه و نه اخطاریه بوده است افزود: با توجه به اینکه حجم زیادی آب ناشی بارندگی‌های شدید در پشت دریاچه‌های سد‌های استان به خصوص کرخه و دز مهار و ذخیره سازی شده گنجایش ذخیره سازی روان آب جدید را ندارند و احتمال اینکه رهاسازی بیشتر آب از این سد‌ها بیشتر شود وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۱۹ درجه سانتیگراد و دهدز با ۲ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین دما را در استان داشتند.

سبزه زاری اظهار کرد: در همین مدت نیز بیشترین و کمترین دمای اهواز ۱۹ و هشت درجه سانتیگراد ثبت شده است.

انتهای پیام/گ

گزارش هواشناسی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.