معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ما باید به سازماندهی به عنوان یک فرآیند بنگریم و برنامه‌ریزی را یکی از بنیادی‌ترین وظایف مدیریت بدانیم.

برنامه‌ریزی اولین نقطه در فرآیند مدیریت استبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ماشاءالله پروین، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه  با تأکید بر اهمیت فرآیند ساماندهی و نقش برنامه‌ریزی در سازماندهی اصولی عنوان کرد: برنامه‌ریزی یکی از بنیادی‌ترین وظایف مدیریت است. برنامه‌ریزی یعنی اینکه از میان گزینه‌های مختلف رسیدن به اهداف، یک گزینه را انتخاب کنیم.

وی  گفت: این کار مستلزم مشخص کردن هدف‌ها و مقاصد سازمان و بخش‌ها و چگونگی دستیابی به آن‌هاست؛ به همین خاطر، برنامه برای دستیابی به اهداف سازمان روشی منطقی و عقلایی را فراهم می‌کند.

این مقام مسئول افزود: برنامه‌ریزی اصولاً اولین نقطه در فرآیند مدیریت است  برای موفقیت، سازمان‌ها نیاز دارند تا بیشتر با برنامه‌ریزی سر و کار داشته باشند افراد در سازمان‌ها نیازمند اهداف و برنامه‌هایی برای رسیدن به آن‌ها هستند.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی فرآیند هدف‌گذاری و تعیین پیشرفت دقیق در چگونگی رسیدن به اهداف می‌باشد. برنامه‌ریزی وظیفه مرکزی مدیریت است و در برگیرنده هر چیزی است که مدیر انجام می‌دهد.

ماشاءالله پروین افزود: برنامه‌ریزی به آینده نگاه می‌کند و تصمیم‌گیری تصویری را از چگونگی رسیدن به برنامه‌ها ارائه می‌نماید. تصمیم‌گیری به عنوان انتخاب یک فعالیت از گزینه‌های گوناگون تعریف شده که هسته برنامه ریزی می‌باشد.

وی افزود: یک برنامه نمی‌تواند بدون وجود تصمیم ایجاد شود. تصمیم‌گیری یک مرحله از برنامه‌ریزی است و همچنین جزیی از زندگی روزانه هر فرد می‌باشد.

انتهای   پیام/ز

 

تصمیم‌گیری یک مرحله از برنامه‌ریزی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.