وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد واشنگتن با وضع تحریم‌ علیه مسکو در واقع به خود ضربه می‌زند.

وزیر اقتصاد روسیه: واشنگتن با تحریم مسکو به خود ضربه می‌زندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آنتوان سیلوانوف» وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد آمریکا با وضع تحریم علیه مسکو به خود آسیب می‌زند.

سیلوانوف تاکید کرد: اگر درباره بدهی صحبت کنیم من بار‌ها گفته‌ام که آن‌ها با اینکار به خودشان ضربه می‌زنند. ما تاکنون چندین دور مختلف تحریم را پشت سر گذاشته‌ایم. البته همه آن تحریم‌ها ناخوشایند بودند، اما از سوی دیگر ما زمینه لازم برای واکنش به این تحریم‌ها و آماده بودن در مقابل آن‌ها را ایجاد کردیم.

پیشتر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در خصوص تحریم‌های جدید احتمالی واشنگتن علیه مسکو گفت: روسیه درباره تحریم‌ها با هیچکس مذاکره نمی‌کند و تمرکزش را بر روی توسعه اقتصاد خود قرار داده پس در این زمینه به دیگر کشور‌ها وابسته نیست.

سنای آمریکا روز چهارشنبه محدودیت‌های جدیدی بر طرح‌های خارجی روسیه، بخش سایبری و همچنین بدهی‌های این کشور، در بخش انرژی و بانکداری وضع کرده است. خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داده بود این طرح باید توسط کنگره (سنا و مجلس نمایندگان) تصویب شود و سپس مورد تایید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قرار گیرد و در مرحله بعدی به صورت قانون درآید.

بنابر گفته سناتور‌های آمریکایی، تحریم‌ها به دلیل مداخله مسکو در انتخابات آمریکا، نفوذ مخرب در سوریه و اقدامات تجاوزکارانه در اوکراین علیه روسیه وضع شده است. سناتور‌های آمریکایی همچنین پیشنهاداتی را برای وضع تحریم علیه صنعت کشتی‌سازی روسیه به ادعای اینکه مسکو آزادی ناوبری را در تنگه کرچ نقض کرده، ارائه دادند. این در حالی است که مسکو بار‌ها تمامی این اتهامات را تکذیب کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار