وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:طبق مطالعات جدید صورت گرفته ذخایر اکتشافی در حوزه سنگ آهن رشد دو برابری خواهد داشت.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت  در گفتگو  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: طبق مطالعات جدید و اطلاعات اولیه در حوزه سنگ آهن، ذخایر ما حداقل دو برابر خواهد شد.

رحمانی افزود: با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های جدید و در صورت اکتشافات کامل، برای این میزان سنگ آهن رشد بیشتری پیش بینی می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پیشرفت فیزیکی۷۰ درصدی و اهمیت این پروژه ادامه داد: این روند باید حمایت شود که نوید اشتغال، فرصت و فعالیت‌های جدید در منطقه است و باید این زنجیره تقویت و تکمیل شود.

رحمانی به رفع دغدغه بافقی‌ها در رابطه با تامین‌خوراک صنایع جوار معدنی اشاره کرد و گفت: باتوجه به پتانسیل منطقه مشکلی نباید داشته باشیم و از ظرفیت‌های موجود و حتی اکتشافات استفاده میکنیم.

وزیر صمت با اشاره به پتانسیل خوب استان و شهرستان بافق در حوزه معدن تصریح کرد: صنعت با مسائل زیست محیطی مغایرتی ندارد و خودش پیشتاز و پرچم دار رعایت مسائل زیست محیطی و حفظ محیط زیست است.

رحمانی بیان داشت: نمیگذاریم هیچ آسیبی به محیط زیست بخورد و واحد‌های صنعتی ما در مسائل زیست محیطی پیشتاز هستند.

وی خاطر نشان کرد: بافق شهری معدنی است و پایه اشتغال در استان و شهرستان بر روی صنعت بنا شده است و میانگین اشتغال صنعت استان از میانگین کشور بالاتر است.

انتهای پیام/ غ

بافقی ها دغدغه‌ای برای تامین خوراک صنایع نداشته باشند

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.