جشنواره با عنوان' شهر برفی' به شکرانه بارش پر برکت برف و با هدف ایجاد روحیه نشاط و تحرک در بین مردم همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهردار افوس و رییس هیات اسکی  در حاشیه توزیع کارت شرکت کنندگان این جشنواره در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال برای میزبانی از 100 هزار گردشگر برنامه ریزی شده است.
بر اساس آخرین آمارها تاکنون برای 39 گروه شرکت کننده کارت صادر شده است.
روح الله بابایی افزود: در دوره گذشته 50 هزار گردشگر از شهرافوس و جشنواره سازه های برفی آن بازدید کردند.
وی با بیان اینکه هنرمندان و مجسمه سازان برگزیده کشوری در این جشنواره حضور دارند، خاطرنشان کرد: علاقه مندان دراین جشنواره به مدت 2 روز در روزهای 25 و 26 بهمن امسال ایده های برفی خود را ساخته و به معرض نمایش می گذارند و در روز پایانی از سازه های برتر تجلیل می ‌شود.
شهردار افوس اضافه کرد: طبیعت، خاطرات قومی و بومی، ادبیات غنی، ضرب المثل ها، آداب و رسوم، نمادهای ارزشی و دیگر ایده های نو از جمله محورهای این جشنواره در طراحی، ساخت و اجرای حجم و سازه‌ های برفی است.
به گفته کارشناسان هواشناسی اکنون ارتفاع برف در پیست اسکی افوس بیش از یک متر است و زمینه برای اجرای این جشنواره مهیاست.
این کارشناسان وضعیت جوی امروز و فردا در بویین میاندشت را به صورت صاف تا قسمتی ابری و غبار صبحگاهی گاهی وزش باد و از بعد از ظهر جمعه افزایش ابر پیش بینی کرده اند.
به گفته آنان دمای هوا در استان و منطقه طی 24 آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.
مسوولان همچنین توصیه کردند مسافران در حرکت به سمت نقاط کوهستانی و برف گیر تجهیزات ایمنی و گرمایشی به همراه داشته باشند.
اکنون امکانات رفاهی و اسکان برای شرکت کنندگان و گردشگران در شهر افوس آماده است .
پیست اسکی افوس به طول 850 متر در منطقه گردشگری سرچشمه واقع شده و مجهز به تله اسکی است، امکانات متعدد رفاهی و ورزشی مانند توقفگاه ، سالن غذا خوری ، سرویس بهداشتی ، آلاچیق و مجموعه ورزشی کودک در این مکان فراهم است و امکان اجاره ، فروش و آموزش استفاده از وسایل اسکی برای علاقه مندان وجود دارد.
این پیست دارای استانداردهای لازم، شیب و ارتفاع مناسب و بالابر بشقابی است که سهولت بالا رفتن اسکی‌ بازان به دامنه کوه را فراهم می کند.
بوئین میاندشت از شمال به شهرستان خوانسار، از جنوب به شهرستان فریدونشهر ، از طرف شرق به شهرستان فریدن و از غرب به شهرستان الیگودرز از توابع استان لرستان منتهی می گردد.
آب و هوای کوهستانی و زمستان های پر برف این خطه، زمینه مساعدی را برای رونق گردشگری و جذب توریست مهیا کرده است. بوئین میاندشت به دلیل ویژگی های منحصر به فرد طبیعی و اقلیمی به 'بهشت گردشگری غرب استان' مشهور است.
شهر افوس از توابع بویین میاندشت، در غرب استان اصفهان و 38 کیلومتری شهرستان فریدن درمیان پیش کوه های داخل زاگرس مرکزی قراردارد.
افوس در دامنه کوه قوسی شکل به همین نام ایجاد شده است که بلند و برف گیر است و به همین دلیل جویبارهای زیادی از این کوه سرچشمه می‌ گیرد.
در زمان حاضر پیست اسکی فریدونشهر و پیست اسکی افوس، مهمترین نقاط گردشگری زمستانه استان اصفهان است که سالانه بیش از 40 هزار گردشگر را از استان و سراسر کشور به سوی خود جذب می کنند.
پیست اسکی افوس دومین پیست غرب استان اصفهان با فاصله 2 کیلومتری از شهر در مجموعه گردشگری سرچشمه افوس و در 180 کیلومتری استان اصفهان قرار دارد.

 

انتهای پیام /س 

جشنواره آدم برفی درافوس 

برچسب ها: اخبار ورزشی ، اسکیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.