امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان با اشاره به حمله تروریستی اخیر به اتوبوس حامل نیروهای سپاه، ضمن محکوم کردن این حمله، هرگونه «کشتار» و «ناامنی» را به ضرر مردم استان سیستان‌وبلوچستان دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه زاهدان گفت: حادثه‌ای که شیرینی حضور گستردۀ ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن را به کام همۀ ما تلخ کرد، حملۀ ناجوانمردانه به اتوبوس مرزبانان عزیز سپاه پاسداران بود. این حمله که منجر به شهادت جمعی از عزیزان سپاه شد برای همۀ ما تلخ و ناگوار بود و ما این حمله را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: ما با اصل کشتن مردم، به‌ویژه کشتن مسلمانان که کلمۀ طیبه را بر زبان می‌آورند مخالفیم. معتقدیم که کشتن مردم دشمنی و عداوت به‌بار می‌آورد.

وی ادامه داد:جنگ و کشتار و خشونت مشکلات مردم در استان محروم سیستان‌وبلوچستان را که با معضل بیکاری و فقر مواجه هستند بیشتر می‌‌کند.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان به امنیت بی‌نظیر در استان سیستان‌وبلوچستان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: بنا بر اذعان مسئولین نیروی انتظامی؛ استان سیستان‌وبلوچستان امن‌ترین استان کشور در چند سال اخیر بوده است، اما متاسفانه حملۀ اخیر ضربۀ بزرگی به این استان زد در شرایطی که سرمایه‌گذاران می‌کوشند تا از طریق سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان در راستای اشتغال و رفع فقر در این استان تلاش کنند، و گردشگران نیز به استان سفر می‌کنند، ایجاد هرگونه ناامنی در استان به ضرر مردم تمام می‌شود.

مولوی اسماعیل زهی افزود : توصیۀ بنده به تمام کسانی که به منافع کشور و مردم این استان می‌اندیشند آن است که برای برقراری امنیت در استان همکاری و تلاش کنند. مردم حرف‌شان را بزنند، مشکلات خود را مطرح کنند و انتقاد سازنده داشته باشند، اما نباید ناامنی ایجاد شود.


حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیانگر «بینش سیاسی» ملت ایران است

مولوی اسماعیل زهی در ادامۀ سخنانش، «حضور پرشور» ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن را بیانگر «بینش سیاسی» ملت دانست گفت: حضور پرشور ملت ایران اعم از شیعه و سنی و اقوام و مذاهب در راهپیمایی ۲۲ بهمن که برای بسیاری از مردم دنیا تعجب‌برانگیز بود، بیانگر بینش بالای این ملت است.

وی گفت: در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشخص شد که ملت ایران علی‌رغم تمام مشکلات، خواسته‌ها، شکایت‌ها و ناراحتی‌ها، اما باز هم اصل انقلاب اسلامی را قبول دارد و از آن حمایت می‌کند. ملت ایران که در طول چهل سال عمر انقلاب با مشکلاتی مواجه بوده است، اکنون خواهان حل این مشکلات از طریق تغییر در ساختار‌ها و سیاست‌هاست.

خطیب جمعه زاهدان گفت: اکثریت قاطع ملت ایران پس از گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب خواستار اصلاحات و تغییر در روند گذشته هستند.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
خداوند ایشان راحفظ کند.
آخرین اخبار