رئیس دانشگاه هنر و اندیشه اصفهان گفت: خوشنویسی و سفال شهرضا همواره زبانزد کل کشور بوده و این شهر یکی از پایتخت های هنر ایران است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسین نواب شهرضایی رئیس دانشگاه هنر و اندیشه اصفهان دیروز در جشن چلچراغ انقلاب شهرضا که در محل کارخانه تاریخی نوین این شهرستان برگزار شد گفت: شهرضا جایگاه هنری ویژه در ایران داشته و قابل مقایسه با شهر های معدودی از کشور است.

وی تصریح کرد: امیدواریم همه کشور بتوانند از هنر شهرضا استفاده کنند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب شهرضایی با اشاره به اینکه مردم شهرضا در طول تاریخ هنر دوست و هنر پرور بوده اند ادامه داد: در جشن چلچراغ انقلاب 6 هزار نفر به احترام هنر هنرمندان شهرضایی حضور یافته و این توفیق بزرگی برای هنرمندان است.

رئیس دانشگاه هنر و اندیشه اصفهان بیان کرد: شهرضا در طول انقلاب بیش از آنچه سهمش بوده فدا کرده و رد پای این شهر را در جریان انقلاب اسلامی می توان بررسی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب شهرضایی افزود: انقلاب متعلق به مردم بوده و مشکلات اقتصادی، آنها را از پای در نیاورده است.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم از این جشن اظهار داشت: این فرصت را مردم در اختیار مسؤولان قرار داده و می طلبد تا مسؤولان نیز از آن به خوبی استفاده کرده و برای مردم تلاش کنند.
رئیس دانشگاه هنر و اندیشه اصفهان برای برگزاری جشنواره چلچراغ سوم در شهرضا قول مساعدت داده و اظهار امیدواری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب شهرضایی گفت: دین اسلام و تشیع نیز قدردان و سپاسگزار هنر و هنرمند بوده و تشیع و هنر مدیون یک دیگر اند.
وی احترام به هنر را باعث پیشرفت جامعه دانست و تصریح کرد: بخش زیادی از معارف شیعه به وسیله هنر به ما منتقل شده است.
رئیس دانشگاه هنر و اندیشه اصفهان ادامه داد: می طلبد تا همچون دیگر ادیان، به صورت ویژه و تخصصی از هنر برای معرفی و تبلیغ دین اسلام استفاده شود.
حجت الاسلام و المسلمین نواب شهرضایی بیان کرد: هنر، موهبتی الهی و یکی از ارزشمند ترین نعمت ها است.
وی افزود: لازم است تا با تلاش هنرمندان، تمدن و هنر اسلامی تا ابد ماندگار شود. 

 

انتهای پیام/م 

 

برگزاری جشن چلچراغ انقلاب شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.