رئیس جمهور گفت: قرار است در دو سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید ساخته شود که بخشی از آن مربوط به بافت فرسوده است.

نشست خبری رئیس جمهور با خبرنگاران در بندرعباسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، رئیس جمهور در نشست خبری در فرودگاه بین المللی بندرعباس گفت: برای اجرای طرح‌های جدید در این سفر و تکمیل طرح‌های سفر پیشین ۵۹۵ میلیارد تومان اختصاص یافت.

 روحانی افزود: مهمترین طرح‌های فاز سوم پالایشگاه ستاره و طرح جدید در پالایشگاه بندرعباس و تحویل زیردریایی فاتح طرح‌هایی است که در بخش نیرو، راه، توسعه فرودگاه، و بندر شهید رجایی افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی درباره توسعه گردشگری در هرمزگان گفت: جاذبه استان در این حوزه خاص است و قشم و کیش از مراکز بزرگ گردشگری هستند . جزیره هرمز جاذبه‌های فراوان دارد، جزایر دیگری هم وجود دارد که می‌توان به جاذبه گردشگری تبدیل کرد.

روحانی اضافه کرد:جزیره فارور و سواحل گسترده شهر بندرعباس هم از دیگر ظرفیت‌های گردشگری است که برای توسعه و آماده سازی ساحل  در شرق استان فضایی برای گردشگری در حال فراهم شدن است، همچنین با رفت و آمد به جزایر اطراف و بازی‌ها و  ورزش‌های آبی می‌توان این جاذبه را افزایش داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در ۲ سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید ساخته شود، افزود: طرحی که از سال گذشته آغاز شده و امسال  نیز  وزارت راه و شهرسازی در آن فعال شده، محلات فرسوده کشور است که تسهیلات ویژه‌ای به آن اختصاص داده شده است. به استانداری‌ها نیز اعلام شده اگر زمینی وجود دارد که مناسب برای واگذاری است، توسعه گران برای ساخت و ساز وارد شوند.

حسن روحانی گفت: اگر بانک‌ها تسهیلات لازم به توسعه گر‌ها و به کسانی که زمین آنها در بافت فرسوده قرار دارد اعطاء کنند محله‌های فرسوده تخریب و زمین‌ها آماده ساخت و ساز می‌شود که می‌توانیم ۵۰ درصد ساختمان‌های جدید برای خانه اولی‌ها با وام ۶ درصد و بلند مدت در اختیارشان بگذاریم.

وی افزود: در شرایط اقتصادی فعلی برای مردم مشکلاتی در زندگی و معیشت ایجاد شده، اما فرصت خوبی برای صادرات است تا کشور دارای درآمد ارزی خوبی باشد. صادرات ما نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و باید صادرکنندگان بخشی از ارزهای خود را به سامانه نیما وارد کرده و بخشی را وارد بازار آزاد کنند و از طریق صرافی‌ها به فروش برسانند.

رئیس جمهور گفت: برای کسانی که بخواهند تولید مواد اولیه در مناطق آزاد داشته باشند تسهیلاتی در نظر گرفته شده که البته سال آینده باید تسهیلات بیشتری در زمینه تولید در نظر بگیریم.

روحانی با اشاره به جایگاه استراتژیک و موقعیت دریایی، نظامی و مناطق آزاد و بنادر مهم در هرمزگان افزود: بندرلنگه از بنادر قدیمی ایران است که باید توسعه یابد و استان هرمزگان از نظر گردشگری تجاری و موقعیت جغرافیایی جایگاه مهمی دارد.

وی در خصوص خط لوله جاسک گفت: مناقصه برای پیمانکاری و اجرا در حال انجام است و بخشی از صادرات نفت ما از جاسک صورت خواهد گرفت که از طرح‌های مهم دولت است .

رئیس جمهور در خصوص ارتقای معیشت مردم در نقاط مرزی و پرداخت عوارض آلایندگی پالایشگاه‌ها در استان گفت: در هر استانی که فعالیت بزرگ اقتصادی در سطح ملی انجام می‌شود باید از مردم بومی استان استفاده شود و بخشی از درآمد آنها و مالیات به استان اختصاص یابد که نیازمند لایحه و موافقت مجلس است.

حسن روحانی افزود: آبادانی جزایر و سواحل مهم است برای توسعه سواحل جنوب کار‌های خوبی صورت گرفته، در هرمزگان هم طرح‌های خوبی در قشم و کیش و هم در سیستان و بلوچستان چابهار و کنارک در این دولت انجام شده است، متاسفانه بودجه‌ای برای استان‌ها در سواحل جنوب در نظر گرفته شده بود که تاحالا اختصاص نیافته است که البته بیشتر به خاطر شرایط اقتصادی است و امیدواریم سال آینده محقق شود.

انتهای پیام / ز

صحبت های رئیس جمهور در نشست خبری فرودگاه بندرعباس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.