رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره علت افزایش ناگهانی قیمت خودرو توضیحاتی ارائه داد.

چرا قیمت خودرو ناگهان گران شد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار خودرو طی ۱۰ روز گذشته با نوسان قیمت‌ها رو به روست. آشفته بازار در صنعت خودرو تمامی ندارد. قرار بود با عرضه خودرو پنج درصد زیر قیمت بازار نظام قیمت‌گذاری در این صنعت ساماندهی شود که به نظر می‌رسد این رخ نداد.

قیمت خودرو در یک سال اخیر بار‌ها گران شده و طی روز‌های اخیر قیمت برخی از خودرو‌های داخلی باز هم افزایش داشت که مورد انتقاد فعالان بازار و عموم مردم قرار گرفت.

خودرو‌های مونتاژی بین ۲۰ تا ۲۷ میلیون گران شد

در همین حال رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره علت افزایش ناگهانی قیمت خودرو گفت: در این شرایط با عرضه کم خودرو از سوی خودروسازان برخی کمین کرده‌اند و برای خرید خودرو به بازار هجوم آورده‌اند.

علت افزایش ناگهانی قیمت خودرو عرضه کم محصولات از سوی شرکت‌های خودروسازی است. در آستانه شب عید هستیم، قرار بود خودروسازان محصولات خود را پنج درصد زیر قیمت بازار عرضه کنند، در حالی که به تعهداتشان عمل نکردند. طی ۱۰ روز گذشته قیمت پایه خودرو‌ها مجدد بیش از آنکه انتظار می‌رفت، گران شد.


بیشتر بخوانید: سود دلالان در بازار خودرو چقدر است؟


سعید موتمنی افزود: در حال حاضر قیمت خودرو‌های مونتاژی بین ۲۰ تا ۲۷ میلیون و قیمت خودرو‌های داخلی هم از ۸ تا ۱۳ میلیون گران شده است. در هر صورت زمانی که قیمت خودرو‌ها در حاشیه بازار از سوی خودروسازان تعیین و تکلیف می‌شود طبیعی است که قیمت‌ها مداما در نوسان باشد.

او اظهار کرد: به دلیل تحریم‌های بین‌المللی به نظر می‌رسد که خودروسازان با کمبود قطعه رو به رو هستند و بنابراین نمی‌توانند به تولید ادامه دهند و نیاز بازار را برآورده کنند. همین عدم تولید خودرو‌ها باعث شده که قیمت‌ها در بازار حبابی افزایش یابد. متاسفانه قرار بود وزارت صمت با روشن کردن چراغ سبز به خودروسازان قیمت خودرو‌ها یک بار برای همیشه مشخص و ساماندهی شود، اما این اتفاق رخ نداد. بعد از تصویب افزایش قیمت‌ها و عرضه خودرو پنج درصد زیر قیمت بازار همچنان در عرصه قیمت‌گذاری خودرو شاهد آشفته شدن بازار هستیم.

منبع: تجارت نیوز

انتهای پیام/

علت افزایش ناگهانی قیمت خودرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
یادتونه میگفتن غول بازار سکه رو گرفتن حالا هم یه همچین کسی هست که بازار اتومبیل دستش افتاده و باشایعه که تاثیر روانی ایجاد کرده دربازار خودرو اینچنین بازاری خلق کرده جون دلیلی نداره که بی حساب یه هو این همه قیمت ماشین بره بالا باتوجه به این که دلار وارز زیاد تفاوتی نکرده البته ماخودمان مسبب این گرانی وسودجوییها هستیم . وقتی جنسی خارج از منطق بره بالا با نخریدن میشه کسانیکه اخلاگر این بازار اشفته هستند را ناکام گذاشت ولی متاسفانه هر کی به فکر منفعت خودشه ودولت هم تا بیاد نظارت کنه اب از سر گذشته
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۹:۳۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
پراید ۲۹ بعد ۳۶ بعد ۳۹ بعد ۴۱ بعد ۴۲ بعد منتظر باشید من نمایندگیم و در مقابل ۳۵ بعد ۳۸ بعد ۴۰ بعد ۴۲ بعد ۴۵ من بنگاهم من نرخ میزنم تو هم بیا دنبالم نمایندگی با ۵ درصد زیر فروش هم تا پراید را به ارزش واقعی ان یعنی ملیارد برسانیم و در در دست هم دهیم میهن خوبس را کنیم اباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
یا خودروسازان را مجبور به عرضه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
تا برنامه بعدی خدانگهدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
چراقیمتها یکمرتبه بالارفته وبیش از2برابرشده ؟خودرو که هم قطعاتش ازخارج میادوصاحبانش قدرت دارندگران نشودالبته هیچ کالایی نبایدگران میشددرکشوریکه خاکش درگوهراست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
همش دست خودشونه این قیمت ها .............
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۴:۴۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
آقا قیمت همه چیز به شدت گران شده و متاسفانه از پیاز گرفته تا گوجه و خیار و دیگر اجناس شدیدا گران شده.
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۴:۲۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
فکر کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
واردت ماشین خارجی آزاد بشه
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
باید دولت جلوی گرانی هارو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
دولت بايد همت کنه هرچه سريعتر جلو اين گروني ها رو بگيره