مسئول هماهنگی برف روبی راه‌های آذربایجان شرقی گفت: بارش سنگین برف شب گذشته موجب بسته شدن راه ارتباطی حدود ۱۰۰ روستای این استان شده بود که با تلاش ماموران راهداری راه ۴۰ روستا بازگشایی شد.

بازگشایی راه ۶۰ روستای آذربایجان شرقی ادامه داردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،غلامرضا رسول زاده مسئول هماهنگی برف روبی راه‌های آذربایجان شرقی گفت : هم اکنون ماموران راهداری با استفاده از دستگاه‌های برف روب و نمک پاش در حال بازگشایی راه ارتباطی حدود ۶۰ روستای دیگر هستند که پیش بینی می‌شود راه نیمی از آن‌ها تا شب باز شود.
وی اظهار داشت: این روستا‌ها بیشتر در مناطق کوهستانی و سخت عبور شهرستان‌هایی مانند سراب، میانه، هشترود و ورزقان قرار دارند.
مسئول هماهنگی برف روبی راه‌های آذربایجان شرقی با بیان این که هم اکنون رفت و آمد در آزاد راه تبریز - زنجان و راه‌های اصلی و فرعی استان به صورت عادی در جریان است، یادآوری کرد: ماموران راهداری با تلاش شبانه روزی خود مانع از بسته شدن این راه‌ها شدند.
رسول زاده ادامه داد: ماموران راهداری شب گذشته در چندین مرحله اقدام به تیغ زنی، برف روبی و نمک پاشی محور‌های اصلی و فرعی استان کردند.
وی ارتفاع برف در برخی مناطق کوهستانی و گردنه‌ها را حدود ۳۰ سانتی متر اعلام کرد و گفت: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان بارش برف امشب نیز ادامه خواهد داشت بنابراین رانندگان از رفت و آمد غیر ضروری خودداری کرده و نکات ایمنی را رعایت کنند.
حدود ۹۰۰ نفر از عوامل راهداری با استفاده از ۶۰۰ دستگاه سبک و سنگین در جاده‌های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی مشغول برف روبی، نمک پاشی و تیغ زنی هستند.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستا‌ها سکونت دارند.
طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از ۳۶۲ دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۱۹۱ دستگاه اجاره‌ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

منبع ایرنا

انتهای پیام / ا

بازگشایی راه ارتباطی حدود ۶۰ روستای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.