معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین نخستین سند هویت بخش نظام تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،عبدالرسول عمادی روز یکشنبه در همایش تجلیل از مدارس ممتاز در برنامه تعالی مدیریت مدرسه لرستان در سالن علامه طباطبائی خرم آباد افزود: محل اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه تعالی مدیریت مدرسه است.

وی اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند برنامه تعالی است و نباید در قالب چند برنامه انجام شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: همه برنامه‌های دیگر باید توسط مدیران درون قالب برنامه تعالی قرارگیرد.
عمادی اضافه کرد: تا قبل از سال ۹۰ یک نظام آموزشی بر مبنای طرح‌های گذشته اجرا شد و تعریف مشخصی از معلم و مربی وجود نداشت.

وی ادامه داد: این سند به مدت ۱۰ سال توسط صاحب نظران بزرگ تعلیم و تربیت ایران تدوین شد و نظام اجرایی سند را مشخص کرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: این سند مانند هر سند راهبردی دیگری دارای ۲ حوزه بزرگ توانمند سازی و نتایج است.

عمادی گفت: این سند دارای ۶ ساحت است و باید در آن به تمام این ساحت‌ها و زیرنظام‌ها پرداخته شود.

وی با بیان اینکه فعال شدن توانمند ساز‌ها منجر به نتیجه می‌شود، اظهار داشت: دانش آموز در مدرسه باید به لحاظ زیبا شناختی و هنری رشد داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه استعداد دانش آموزان باید شناسایی و شکوفا شود، ادامه داد: استعداد‌های دانش آموزان در تمام ساحت‌ها باید شکوفا شده و به صورت متوازن رشد کنند.

عمادی بیان کرد: در این راستا مدیریت راهبردی و مطلوب، تجهیزات و نظام ارزشیابی درست و توانمندسازی مورد نیاز است.

وی با تاکید براینکه مدیر راهبردی باید در شرایط موجود مدیریت و برنامه ریزی درست داشته باشد، اضافه کرد: تعالی مسیراست و نباید به عنوان مقصد در نظر گرفته شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: تعالی بهترین دست آویز در آموزش و پرورش است و با برنامه تعالی سند تحول بنیادین وارد مدرسه می‌شود.

انتهای پیام /پ

سند تحول بنیادین در مدارس لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.