به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،عبدالرسول عمادی روز یکشنبه در همایش تجلیل از مدارس ممتاز در برنامه تعالی مدیریت مدرسه لرستان در سالن علامه طباطبائی خرم آباد افزود: محل اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه تعالی مدیریت مدرسه است.
وی اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند برنامه تعالی است و نباید در قالب چند برنامه انجام شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: همه برنامههای دیگر باید توسط مدیران درون قالب برنامه تعالی قرارگیرد.
عمادی اضافه کرد: تا قبل از سال ۹۰ یک نظام آموزشی بر مبنای طرحهای گذشته اجرا شد و تعریف مشخصی از معلم و مربی وجود نداشت.
وی ادامه داد: این سند به مدت ۱۰ سال توسط صاحب نظران بزرگ تعلیم و تربیت ایران تدوین شد و نظام اجرایی سند را مشخص کرد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: این سند مانند هر سند راهبردی دیگری دارای ۲ حوزه بزرگ توانمند سازی و نتایج است.
عمادی گفت: این سند دارای ۶ ساحت است و باید در آن به تمام این ساحتها و زیرنظامها پرداخته شود.
وی با بیان اینکه فعال شدن توانمند سازها منجر به نتیجه میشود، اظهار داشت: دانش آموز در مدرسه باید به لحاظ زیبا شناختی و هنری رشد داشته باشد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه استعداد دانش آموزان باید شناسایی و شکوفا شود، ادامه داد: استعدادهای دانش آموزان در تمام ساحتها باید شکوفا شده و به صورت متوازن رشد کنند.
عمادی بیان کرد: در این راستا مدیریت راهبردی و مطلوب، تجهیزات و نظام ارزشیابی درست و توانمندسازی مورد نیاز است.
وی با تاکید براینکه مدیر راهبردی باید در شرایط موجود مدیریت و برنامه ریزی درست داشته باشد، اضافه کرد: تعالی مسیراست و نباید به عنوان مقصد در نظر گرفته شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: تعالی بهترین دست آویز در آموزش و پرورش است و با برنامه تعالی سند تحول بنیادین وارد مدرسه میشود.
انتهای پیام /پ