مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی گفت:با مشخص شدن هزینه زیرساختی برق و آب تا ورودی شهرک عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

آغاز عملیات زیرساختی شهرک IT در بیرجندجرجانی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت : 1 میلیارد تومان برای انتقال خط برق و آب تا ورودی شهرک IT در نظر گرفته شد که کار اجرایی آن بر عهده اداره برق و آب منطقه ای قرار داده شد.

وی افزود : نخستین IT پارک شرق کشور در بیرجند آبان امسال با حضور معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، پارک IT و فناوری بیرجند کلنگ زنی شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی گفت : بر اساس توافق با شرکت برق مقرر شد که از نزدیکترین پست برق تا ورودی شهرک خط تک مداره قابل توسعه به دومداره انتقال یابد.

جرجانی ادامه داد : با آب منطقه ای نیز به توافق رسیدیم که آب شهرک از چاه های اطراف آن تامین شود.

وی گفت : همچین همزمان با انجام عملیات زیرساختی تا ورودی شهرک ، کار اجرایی طرح به مشاور واگذاری می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی افزود : فاز نخست این پارک با مساحت ۱۵ هکتار تا آذر سال آینده افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد : این پارک محل استقرار شرکت های دانش بنیان و فناوری خواهد بود که دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند فعالیت های خود را در زمینه های تحقیقاتی، فناوری و آموزشی در آن انجام دهند.

در حال حاضر 58 دانشگاه و مرکز آموزش عالی، 135 شرکت و واحد فناور و 400 فارغ التحصیل IT و ICT از فوق دیپلم تا دکترا در استان وجود دارد.

احداث این شهرک گام مهمی در ایجاد اشتغال و استفاده بهینه از ظرفیت اساتید دانشگاهی و دانشجویان استان در ارائه خدمات مدرن مبتنی بر فناوری اطلاعات دارد.

انتهای پیام/ک

عملیات زیرساختی نخستین  پارک IT شرق کشور در بیرجند آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.