دانش‌آموزان انگلیس در اعتراض به سیاست‌های نادرست در خصوص تغییرات آب و هوایی، در خیابان‌های لندن تجمع کردند و خواستار اتخاذ اقداماتی در این زمینه شدند.

تجمع اعتراضی دانش‌آموزان انگلیسی به تغییرات آب و هواییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، هزاران دانش‌آموز در حالی که شعار می‌دادند «سیاره ما را نجات دهید» در میدان پارلمان لندن تجمع کردند. تجمع لندن بخشی از جنبش اعتصابات مدرسه است که در ماه‌های اخیر در سراسر اروپا به راه افتاده است. خواسته مهم این اعتراضات اتخاذ اقداماتی در جهت کاهش تغییرات آب و هوایی است.

بیشتر تظاهرات کنندگان با لباس مدرسه در خیابان‌های لندن حاضر شده و از حضور در جلسه امتحان مدارس سرباز زده بودند با این امید که توجه رهبران سیاسی جلب شود.

یک تظاهرکننده ۱۷ ساله به خبرنگاران گفت: «ما به فکر آینده خود هستیم و فکر می‌کنم که لازم هست کسی حرف‌های ما را بشنود».

گزارش ویژه از سوی شورای بین المللی تغییر آب و هوا در سال گذشته هشدار داد که انتشار گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۰ باید به میزان ۴۵ درصد کاهش یابد تا از عواقب ویرانگر آن بر این سیاره در اواخر قرن جلوگیری شود. اما به نظر می‌رسد رهبران سیاسی توجه چندانی به این هشدار ندارند.

نوجوانان چون مطمئن نیستند تلاش‌های آن‌ها توجه سیاستمداران را جلب خواهد کرد یا خیر، سعی می‌کنند هم سن و سال‌های خود را متوجه این موضوع بکنند. هفته گذشته، هزاران دانش‌آموز در خیابان‌های لاهه هلند تجمع یافتند. در چند ماه اخیر نیز بلژیک، فرانسه و همچنین استرالیا شاهد چنین اعتراضاتی بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلودگی هوا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار