مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی گفت:فروش فرش متبرک دستباف در ۱۰ ماه نخست امسال رشد ۱۳۰ درصدی داشته است.

رشد۱۳۰ درصدی فروش فرش متبرک دستباف حرم مطهر رضویبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، غلامرضا باغشنی مدیر عامل شرکت فرش آستان قدس رضوی گفت: فرش‌های تولید شده توسط شرکت فرش آستان قدس رضوی پس از استفاده در حرم مطهر امام رضا (ع) و کهنه شدن، به دفتر مرکزی شرکت منتقل و پس از آماده شدن و رفع ایرادات آن برای فروش به مشتریان و علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: به این صورت که پس از خروج از حرم مطهر به کارگاه قالیشویی شرکت منتقل شده و پس از بررسی و کنترل قسمت‌هایی که دچار نقص احتمالی هستند، تعمیرات لازم انجام و بعد از شسته شدن به دفتر مرکزی شرکت برای فروش ارسال می‌شود.

مدیر عامل شرکت فرش آستان قدس رضوی با بیان این که فرش‌های دستباف متبرک حرم مطهر رضوی معمولا پس از ۷ سال استفاده در رواق‌ها و کهنه شدن به فروش می‌رسد، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند فرش‌های مذکور را در محل دفتر مرکزی شرکت و یا نمایشگاه بین‌المللی فرش تهران خریداری کنند

باغشنی افزود: حفظ اصالت در نقشه، رنگ و متبرک بودن فرش‌های دستباف و همچنین ارزان بودن نسبت به فرش‌های نو و متبرک بودن فرش‌های ماشینی، مهم‌ترین دلایل افزایش این فروش را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه ابعاد این فرش‌ها نیز ۵ در ۳/۳۰، ۸ در ۶، ۵ در ۷، ۴ در ۵ و... است تصریح کرد: با توجه به این که فرش‌های متبرک، همان فرش‌های مورد استفاده در اماکن متبرکه رضوی است، طبیعتا در آن از طرح‌های تمام افشان، افشان ترنج و لچک ترنج استفاده می‌شود.

انتهای خبر//ح.ص
 

افزایش فروش فرش متبرک رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.