تک خریدار نفت موفق به خرید ۳۵ هزار بشکه نفت خام با نرخ هر بشکه ۵۲.۲۵ دلار شد و عرضه مازاد تا ساعت ۹:۳۰ دقیقه فردا ادامه می یابد.

پنجمین مرحله عرضه نفت خام در بورس انرژی آغاز شدبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نفت خام برای نوبت پنجم، با قیمت پایه ۵۶ دلار روی رینگ بین المللی بورس انرژی قرار گرفت.

فروش نفت خام در سبد بورس انرژی با موفقیت سه دوره ای همراه بود. تنها یک دوره از عرضه نفت در بورس ( عرضه چهارم) به علت ضعف در هماهنگی شرکت ملی نفت ایران و سازمان بورس و در نهایت عدم مقبولیت قیمت بین خریداران، بدون فروش به اتمام رسید.


بیشتر بخوانید: پنجمین عرضه نفت خام در بورس فردا انجام می‌شود/فروش ماهانه نفت در بورس انرژی در سال ۹۸


سید علی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  ، درباره چهارمین نوبت از عرضه نفت در بورس می گوید: قطعا در  تمام عرضه ها شکست وجود دارد و ما برای این که بتوانیم نفت را هم به عنوان یک کالای مهم در سبد فروش خود داشته باشیم بیشتر به دنبال ثبت روند ثابتی برای این عرضه ها هستیم.

وی افزود: مرحله چهارم عرضه نفت به علت اینکه خریدارن به توافق نرسیدند بدون خریدار باقی ماند، این موضوع در سایر کالاها و کشورها هم اتفاق افتاده است. این عرضه ها در قالب یک دوره ثابت صورت خواهد گرفت که احتمالا یک ماهه یا ماهی ۲ بار خواهد شد.

پنجمین مرحله عرضه نفت خام در بورس انرژی آغاز شد

۱۴.۳۰: بورس انرژی رینگ بین المللی خود را بر عرضه نفت در حال پیش گشایش قرار داده است تا مشتریان درخواست خرید نفت خام با قیمت پایه را به ثبت برسانند.

پنجمین مرحله عرضه نفت خام در بورس انرژی آغاز شد

۱۴.۴۲: یک خریدار با پیشنهاد هر بشکه ۴۳ دلار وارد رینگ معاملاتی شد. این خریدار ۳۵ هزار بشکه را به عنوان پیش خرید به ثبت رساند.

پنجمین مرحله عرضه نفت خام در بورس انرژی آغاز شد

۱۴.۴۷: رینگ بین المللی از حالت پیش گشایش خارج و با جذب یک مشتری وارد مرحله مظنه یابی شد، مشتری مذکور در ابتدا با اعلام نرخ هر بشکه ۴۲ دلار وارد رینگ بین المللی شد و سپس به تغییر قیمت به هر بشکه ۴۷ دلار بسنده کرد، شرکت ملی نفت ایران با توافق، نرخ پایه خود را به ۵۴ دلار رساند.

۱۵.۴۱: پس از ۲۰ دقیقه وقفه خریدار مذکور مجدد وارد مرحله مظنه یابی شد، شرکت ملی نفت ایران نرخ پایه هر بشکه نفت را به ۵۲ دلار رسانده و خریدار نیز با اندکی تغییر نرخ پیشنهادی خرید هر بشکه نفت را به ۵۱ دلار رساند.

یک خریدار نفت وارد رینگ بین المللی بورس شد/ نرخ پایه فروش هر بشکه نفت به ۵۴ دلار رسید

۱۶.۱۴: مرحله سوم مظنه یابی روی غلتک افتاده و قیمت‌های خریدار نفت خام و شرکت ملی نفت ایران در مرز ۵۲ دلار قرار گرفته است به نظر می‌رسد تا دقایقی دیگر این معامله به سرانجام برسد و ۳۵ هزار بشکه نفت در مرحله پنجم عرضه نفت در بورس انرژی صورت خواهد گرفت.

یک خریدار نفت وارد رینگ بین المللی بورس شد/ نرخ پایه فروش هر بشکه نفت به ۵۴ دلار رسید

۱۶.۱۹: بالاخره پس از مظنه یابی‌های بسیار تک خریدار نفت در بورس انرژی موفق به خرید ۳۵ هزار بشکه نفت خام با نرخ هر بشکه ۵۲.۲۵ دلار شد خوشبختانه مرحله پنجم عرضه نفت خام در بورس انرژی با خریدار همراه بود، البته هنوز زمان برای خرید نفت به مدت ۲۵ دقیقه باقی است.

یک خریدار نفت وارد رینگ بین المللی بورس شد/ نرخ پایه فروش هر بشکه نفت به ۵۴ دلار رسید

۱۸:۰۰: بورس انرژی صفحه رینگ بین المللی خود را تا ساعت ۹:۳۰ دقیقه فردا مورخ ۹۷/۱۱/۳۰ در حالت مازاد عرضه متوقف کرد تا در صورت وجود خریدار جدید پای میز مظنه یابی قرار گیرد. در نهایت پنجمین مرحله عرضه نفت در بورس انرژی با موفقیت و فروش ۳۵ هزار بشکه نفت خام سبک روبرو شد.

این محموله تا تاریخ ۹۸/۱/۱ به خریدار تحویل داده می‌شود.

تک خریدار نفت در بورس انرژی موفق به خرید ۳۵ هزار بشکه شد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار