استاندار خوزستان از اجرای طرح پردیس فرهنگی و اجتماعی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در دزفول و اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، شامگاه یکشنبه در نشست شورای اجتماعی استان در سالن شهید رجایی استانداری گفت: با تلاش‌هایی که صورت گرفته زمین مورد نیاز برای اجرای طرح پردیس فرهنگی و اجتماعی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود، تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح می‌تواند فضای جدیدی را در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و نمایشی در استان و کشور ایجاد کند، بیان داشت: عملیاتی شدن این پروژه بعد از تصویب در شورای برنامه ریزی استان آغاز می‌شود.

شریعتی اظهار کرد: دستگاه‌ها همکاری لازم را با کانون در انجام این طرح داشته باشند تا از این طریق کودکان و نوجوانان استان بتوانند به ارائه استعداد‌ها و توانمندی‌های خود بپردازند.

کانون در مناطق مرزی و عشایری حضور بیشتری پیدا می‌کند

وحید کیانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در بخش دیگری از نشست شورای اجتماعی استان اظهار داشت: بر اساس بند 'ح' ماده ۶۲ قانون ۵ ساله برنامه ششم توسعه دولت موظف است در طول سال‌های برنامه اعتبار و منابع لازم را در جهت ترویج ارزش‌های ایرانی اسلامی و توسعه فرهنگ مطالعه و پژوهش در مناطق محروم روستایی و مناطق عشایری و مرزی در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دهد.

وی با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق مرزی و عشایری نسبت به گذشته تقویت پیدا کرده، افزود: کانون حضور جدی در این مناطق خواهد داشت و با ابزار‌های مختلفی که در اختیار دارد می‌تواند به توسعه همه جانبه شاخص‌های فرهنگی و آموزشی در این مناطق کمک کند.

این عضو شورای اجتماعی استان با اشاره به این‌که در حال حاضر تعداد یک مرکز و سه پایگاه فرهنگی هنری در مناطق کمتر توسعه یافته ملاشیه، عین‌دو، زویه و علی‌آباد راه اندازی شده است، افزود: حمایت‌های شورای اجتماعی در این راستا می‌تواند به ادامه فعالیت‌ها در این مناطق و گسترش هرچه بیشتر آن ویژه کودکان و نوجوانان منطقه منجر شود.

انتهای پیام/گ

طرح پردیس کانون در خوزستان اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.