فاز اول نیروگاه گازی هفت مگاواتی شهرک صنعتی لار به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا جلایر معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق فارس، گفت: در راستای تحقق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با هدف ترغیب و تسهیل مشارکت مردمی، دستورالعمل توسعه مولد‌های مقیاس کوچک به استناد ماده ۲۰ قانون برنامه پنج ساله توسعه تدوین و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در فارس، ادامه داد: برق درخواستی این شهرک‌ها و نواحی از ۷ تا بیش از ۱۰ مگاوات و در موارد معدود تا بیش از ۱۰۰ مگاوات، برآورد می‌شود.

جلایر ادامه داد: نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک، امکان دسترسی به برق پایدار را در مناطقی که ضعف ولتاژ یا تلفات برق به عنوان یک مشکل وجود دارد، می‌تواند احداث شده و مشکل را رفع کند.

مدیر دفتر بازار برق توزیع نیروی برق استان فارس هم گفت: نیروگاه افتتاح شده در شهرک صنعتی لار، ۷ مگاواتی است که در فاز اول آن یک مولد ۲ مگاواتی نصب و به شبکه توزیع متصل شد.

مهدی شفیعیان گفت: کاهش نیاز به افزایش ظرفیت برق شبکه، احداث و بهره‌برداری بسیار آسان و سریع، تولید برق با کیفیت بالا و امکان استفاده از گرمای حاصله به صورت همزمان از مزایای بالقوه نیروگاه‌های تولید پراکنده است.

شفیعیان گفت: صرفه‌جویی زیاد در مصرف انرژی، کاهش تلفات انرژی برق و آزادسازی ظرفیت خطوط انتقال انرژی، بهبود سطح ولتاژ، پیک سایی، امکان استفاده از منابع انرژی اولیه متنوع مانند بیوگاز، گاز طبیعی، صرفه‌جویی اقتصادی برای مصرف کننده نهایی و کاهش انتشار آلاینده‌های محیط زیست از دیگر مزیت‌های بالقوه نیروگاه‌های تولید پراکنده است.
انتهای پیام/م

بهره برداری از نیروگاه گازی شهرک صنعتی لار

برچسب ها: برق ، گاز ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار