رییس هیات شطرنج خوزستان از برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج در اهواز، با حضور شطرنج بازان ۱۷ کشور صاحب نام دنیا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالامیر خطیب زاده، رییس هیات شطرنج خوزستان با اشاره به آمادگی اهواز برای ششمین دوره رقابت‌های بین المللی شطرنج جام کارون گفت: این دوره رقابت‌های بین المللی شطرنج از ۲ اسفندماه سال جاری به مدت ۷ روز در اهواز برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در این رقابت‌ها بیش از ۲۵۰ شطرنج باز (استاد بین المللی و استاد بزرگ) از کشور‌های مطرحی نظیر؛ هند، ارمنستان، اوکراین، گرجستان، ترکیه، فرانسه، ایرلند، اتریش، نپال، سوریه، عراق، پرتغال، بوتسوانا، انگلستان، افغانستان، سری لانکا، دانمارک و ایران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

خطیب زاده بیان داشت: همچنین حدود ۳۰ استاد بین المللی، استاد بزرگ و استاد فیده از کشورمان در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند.

رییس هیات شطرنج خوزستان به برگزاری این رقابت‌ها در ۳ جدول بین المللی اشاره و تصریح کرد: با توجه به حضور شطرنج بازان مطرح دنیا در این رقابت ها، انتظار می‌رود این مسابقات در سطح کیفی بسیار خوبی برگزار شود که این موضوع به سود شطرنج خوزستان خواهد بود.

وی با اشاره به حضور بیش از ۱۳۰ شطرنج باز خوزستانی در این رقابت‌ها افزود: این مسابقات در ۳ جدول C، B، A. برگزار می‌شود که در گروه A. استاد بزرگ‌های جهان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند؛ در گروه B. بازیکنان زیر رنکینگ ۲۱۰۰ حضور دارند؛ همچنین در جدول C. این مسابقات شطرنج بازان زیر ۱۴ سال و زیر رنکینگ ۱۶۰۰ قرار دارند.

عبدالامیر خطیب زاده اذعان داشت: تدابیر لازم برای هر چه بهتر برگزار کردن این مسابقات را لحاظ کردیم و امیدواریم با حمایت دستگاه‌ها و ارگان‌های خوزستان بتوانیم میزبان خوبی برای این رقابت‌ها باشیم.

انتهای پیام/گ

برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج

برچسب ها: ورزش و جوانان ، شطرنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.