اولین بار در خراسان جنوبی، طرح نظام ارجاع الکترونیک با موفقیت در مرکز خدمات جامع سلامت شهر سه قلعه شهرستان سرایان اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  افشاری ، نماینده ویژه نظام ارجاع الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به فراهم شدن زیرساخت لازم برای اجرای این طرح، با اجرای صحیح آن، می‌توان طرح پزشک خانواده را به درستی و به طور کامل اجرا کرد.

وی با بیان اینکه طرح نظام ارجاع الکترونیک به صورت پایلوت در شهرستان سرایان اجرا می‌شود، افزود: این شهرستان ۶ مرکز خدمات جامع سلامت دارد که مرکز خدمات جامع سلامت شهر سه قلعه به عنوان اولین مکان برای اجرای این طرح انتخاب شده است.

افشاری با بیان اینکه تا پایان اسفند این طرح در ۵ مرکز دیگر خدمات جامع سلامت سرایان اجرایی خواهد شد، گفت: طرح نظام ارجاع الکترونیک تا پایان سه ماه اول سال آینده در مراکز خدمات جامع سلامت سایر شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد.

نماینده ویژه نظام ارجاع الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه این طرح در حال حاضر افراد دارای بیمه روستایی را پوشش می‌دهد، افزود: در این طرح بیمار با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، به پزشک خانواده مراجعه و در این مرکز کد الکترونیکی ۱۰ رقمی دریافت می‌کند که تمامی سوابق بیمار در آن درج و در صورت نیاز به متخصص، از همان مکان برای بیمار نوبت مراجعه به متخصص گرفته می‌شود و پس از ویزیت توسط متخصص، دارو و سوابق بیمار نیز در کد الکترونیکی بیمار درج میشود تا پزشک خانواده مستقر در مرکز خدمات جامع سلامت به راحتی در جریان سابقه بیماری فرد قرار گیرد.

وی داشتن پرونده الکترونیک برای بیماران، کاهش زمان ویزیت متخصص و مدیریت هزینه‌های بیماران را از مزایای اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک اعلام کرد و افزود: در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع، فرهنگ سازی صورت گرفته و جامعه پزشکی همکاری لازم را دارند.

وی با اعلام رضایت بخش بودن اجرای طرح و استقرار تیم نظام ارجاع شهرستان در مرکز خدمات جامع سلامت سه قلعه گفت: برای آماده سازی تمام زیرساخت‌های این طرح در سرایان تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده که از سوی معاونت بهداشتی و معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تأمین اعتبار شده است.

انتهای پیام/ک

اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک در شهر سه قلعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.