وزیر خارجه ژاپن اعلام کرد در صورت خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند جایزه صلح نوبل را دریافت کند.

تارو کونو شرایط دریافت جایزه صلح نوبل توسط ترامپ را اعلام کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تارو کونو، وزیر خارجه ژاپن اعلام کرد اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بتواند شرایط را به نحوی مدیریت کند که مطمئن شویم کره شمالی زرادخانه هسته‌ای خود را از بین می‌برد، در آن صورت او شایسته دریافت جایزه صلح نوبل خواهد بود.

خبرگزاری کیودو به نقل از وزیر خارجه ژاپن گزارش داد: اگر کره شمالی خلع سلاح هسته‌ای و از بین بردن موشک‌هایش را به اجرا درآورد، ترامپ قطعا شایسته دریافت جایزه صلح نوبل خواهد بود. با این حال این مقام ژاپنی یادآور شد تاکنون پیشرفت اندکی در روند عاری سازی هسته‌ای صورت گرفته است. اما وزیر خارجه ژاپن از تائید یا رد گزارش‌های مربوط به اینکه شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، رئیس جمهور آمریکا را به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل معرفی کرده است، امتناع کرد.

پیش از این یک روزنامه ژاپنی گزارش داده بود که نخست وزیر این کشور، ترامپ را برای دریافت جایزه صلح نوبل نامزد کرده است. این گزارش چند روز پس از آن منتشر شد که رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری در کاخ سفید اعلام کرد آبه او را به عنوان نامزد جایزه صلح نوبل معرفی کرده است. به دنبال آن نخست وزیر ژاپن از پاسخ مستقیم در این خصوص امتناع کرد.

در ماه می‌گذشته نیز ترامپ گفته بود همه معتقدند که او بخاطر دستاوردهایش در خصوص حل و فصل بحران کره شمالی باید جایزه نوبل را دریافت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار