معاون فنی اداره کل محیط زیست کردستان گفت: امسال ۶۵۰ پستاندار و پرنده در این استان از سوی محیط بانان و مردم تیمار و سپس در دامان طبیعت رها سازی شدند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شهاب محمدی گفت: در این مدت بیشترین تعداد پستانداران رها شده به دامان طبیعت در استان مربوط به سنجاب با ۲۵۹ فرد و بیشترین تعداد پرندگان نیز مربوط به کبک با ۱۶۰ قطعه است.

وی افزود: امسال ۴۶ قطعه عقاب طلایی و ۴۴ قطعه سهره طلایی هم در استان بعد از تیمار در طبیعت رهاسازی شده است.

معاون فنی اداره کل محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه رهاسازی حیات وحش به چند طریق انجام می‌شود، افزود: تعدادی از این پستانداران و پرندگان از متخلفان توسط یگان حفاظت محیط زیست و یا ماموران فرماندهی انتظامی استان کشف و ضبط شده است.

محمدی یادآور شد: تعدادی هم توسط مردم که یا توانایی نگهداری از گونه‌های مختلفی از پرندگان و پستانداران را نداشتند و یا آن‌ها را در حالت زخمی در طبیعت یافتند، به ادارت محیط زیست سطح استان تحویل داده شده است.

وی با اشاره به اینکه حیوانات زخمی بعد از مداوا و تیمار کامل، رهاسازی می‌شوند، گفت: گونه عقاب طلایی بیشتر از طرف مردم به محیط زیست استان تحویل داده شده که بعد از تیمار در طبیعت رها سازی شده است.

معاون فنی اداره کل محیط زیست کردستان تاکید کرد: بیشترین پستاندار و پرنده‌ای که در استان رهاسازی شده هم نتیجه کشف و ضبط آن‌ها از شکارچیان متخلف بوده است.

انتهای پیام/م

رها سازی پستانداران  و پرندگان به دامان طبیعت کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.