وزرات امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن میزبان کشور‌های عربی در نشستی برای بررسی ثبات منطقه‌ای و امنیت در خاورمیانه خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزرات امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن میزبان کشور‌های عربی در نشست بررسی ثبات منطقه‌ای و امنیت در خاورمیانه خواهد بود.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه آورده است: «مقامات بلند پایه از بحرین، مصر، اردن، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، آمریکا، و کشور‌های عضو شورای همکاری‌های خلیج فارس برای گفتگو در زمینه اتحاد، پیشبرد ثبات منطقه ای، امنیت و افزایش رفاه از طریق همکاری‌های چند جانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، انرژی و امنیتی گرد هم می‌آیند.»

طبق آنچه در این بیانیه آمده است مسائل سیاسی و امنیتی در خاورمیانه‌ از مهمترین محور‌های این نشست آمریکایی-عربی خواهد بود. گفته می‌شود آمریکا با میزبانی این نشست اهداف متعددی از جمله افزایش نفود خود در منطقه از طریق کشور‌های عربی و توسعه منافع واشنگتن در خاورمیانه را دنبال می‌کند.

همچنین، برخی از کارشناسان بر این باورند که آمریکا با میزبانی این نشست قصد دارد شکست اخیر خود برای تشکیل ناتوی عربی علیه ایران را جبران کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
انشاع الله چون چهل سال گذشته اینبار هم به مدد الاهی با اتحاد پولادین تمام ایران وتدبیر عزیزان سپاه وارتش ودیگر دست اندرکاران شکست سختی خواهند خورد ونشستشان مفتضحانه پایان خواهد یافت،،در نطفه خفه خواهد شد تمام دسیسه ها ونیرنگهای امریکای جنایتکار بمدد الاهی ،خدایا بحق خون پاک شهیدان ،اتحاد واقعی بین زور گویان وستمگران امریکایی ونوکران انها ال سعود ودیگر متحجران دیکتاتور عرب هیچگاه مابینشان برقرار نشود ،دو دستگی وچند دستگی ،سوع ظن ،بدبینی واختلافاتشان را عمیق وریشه دار گردان پیوسته،،،،
رزمندگان مقاومت اسلامی با اقتدار پیروزوسرافراز منطقه بوده وشکست سرنوشت تمام دشمنان ایران واسلام خواهد بود ،
آخرین اخبار