به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک شهرداری تهران در نشست مشورتی با سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، سر کلانتر شمال تهران، معاون ترافیک پلیس راهور و روسای راهور مناطق ۱و۲۸، معاونان و مدیران شهری این منطقه با بیان اینکه طرح پیاده راه حدفاصل میدان قدس و تجریش با بهترین مسیریابی برای عبور سواره در یک رینگ ترافیکی و مسیری ایمن برای پیادهها در شمال تهران به اجرا میرسد، بر انجام مطالعات کاربردی که کمترین هزینه، زمان و بالاترین بهره وری را در اجرای پیاده راه تجریش داشته باشد، تأکید کرد.
وی افزود: اجرای زیرگذر تجریش به دلیل موقعیت زمین شناسی منطقه و وجود بستری سنگی، رودخانهای و وجود تأسیسات شهری و خط مترو بسیار زمان بر و پر هزینه است.
موسوی اجرای رینگ ترافیکی در محدوده تجریش به صورت دورانی با استفاده از مسیرهای جایگزین و سایر محورهای موازی را اولین اقدام در اجرایی شدن پیاده راه تجریش دانست.
شهردار منطقه یک تصریح کرد: برای بهبود گردشگری منطقه باید از همه مدهای حمل و نقلی بهره بگیریم و نباید نگاه افرطی و تک بعدی به ترافیک داشته باشیم.
سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز با تأکید بر بازنگری در حمل و نقل شهری اجرای مسیرهای امن برای افراد پیاده را لازمه شهری ایمن دانست.
وی افزود: شهر تهران در حال حاضر نه خودرو محور است نه انسان محور و باید فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی ترویج داده شود.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: به دلیل مشکلات ترافیکی شمال تهران و محدودیت معابر، این منطقه را به دو منطقه راهور تقسیم کردهایم و ۳۰ درصد پتانسیل نیروی انسانی راهور در زمان پیک ترافیکی در این منطقه حضور پیدا میکند.
انتهای پیام/