رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورزقان گفت: سومین جشنواره شعر و موسیقی عاشیقلار ارسباران به میزبانی شهرستان ورزقان در فروردین ماه سال ۹۸ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، صادقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورزقان گفت: ارج نهادن به مقام هنرمندان و نویسندگان، تولید آثار فاخر در شاخه شعر و موسیقی، حمایت از موسیقی بومی محلی، ارج نهادن به آداب و سنن روستایی، ایجاد فضای نشاط و شادابی در بین مردم از جمله مهمترین اهداف این جشنواره است.

وی گفت: شناسایی هنرمندان برجسته، حفظ آداب و رسوم منطقه ارسباران، آشنایی با موسیقی‌های بومی محلی و شناساندن مناطق زیبای ارسباران را از دیگر اهداف این جشنواره و زمینه‌ای برای رشد و ارتقای فرهنگ و هنر این مناطق می‌باشد.

صادقی افزود: این جشنواره با موضوع مدح ستایش پیامبر (ص) ائمه اطهار (ع) با حضور شهرستان‌های ورزقان، اهر، هریس، کلیبر، جلفا، خداآفرین، هوراند برگزار خواهد شد.

وی گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۱۸ فروردین ۹۸ در قالب لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره به آدرس شهرستان ورزقان، خیابان امام، خیابان دانش، جنب دادگستری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورزقان و یا به پست الکترونیکی varzeghan.azarsh@farhangmail.ir ارسال نمایند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۴۵۵۲۷۶۱ -۰۴۱ تماس حاصل فرمایند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورزقان در خصوص شرایط شرکت در جشنواره تشریح کرد: آثار ارائه شده در سایر جشنواره‌ها حائز رتبه نشده باشد.

وی ادامه داد: حداکثر ۲ اثر در هر بخش پذیرفته می‌شود و آثار ارسالی به شرکت کنندگان عودت داده نخواهد شد.

وی افزود: آثار موسیقی بصورت لوح فشرده و با معرفی نفرات و نام اثر پذیرفته می‌شود و حضور برگزیدگان در مراسم اختتامیه الزامی می‌باشد.

صادقی گفت: مراسم اختتامیه سومین جشنواره منطقه‌ای شعر و موسیقی عاشیقلار ارسباران به میزبانی ورزقان در ۲۸ فروردین ماه سال ۹۸ برگزار خواهد شد.

گفتنی است: این جشنواره در دو مرحله در سال‌های ۹۶ و ۹۵ نیز به میزبانی شهرستان ورزقان برگزار گردیده بود.

 

انتهای پیام/ش

منطقه ارسباران میزبان برگزاری سومین جشنواره منطقه‌ای شعر و موسیقی عاشیقلار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.