رمضان‌نژاد گفت: با علوم مهندسی کشاورزی تولید محصولات کشاورزی از ۲۵ میلیون تن در اوایل انقلاب به ۱۲۲ میلیون تن افزایش یافته است.

 تولید محصولات کشاورزی به ۱۲۲ میلیون تن رسید/ رشد ۴۰ درصدی تولیدات شیلات بعد از انقلاببه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاهرخ رمضان‌نژاد رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در همایش تجلیل از روز مهندس اظهار کرد: علوم مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با نقش‌آفرینی در حوزه تولید موادغذایی می‌تواند مهم‌ترین ابزار تأمین امنیت و رفاه برای مردم سرزمین باشد.

وی با اشاره به اینکه آثار حاصل از بکارگیری علوم مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در عرصه‌های مختلف کشاورزی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشهود است، افزود: بر این اساس تولید محصولات کشاورزی از ۲۵ میلیون تن در اوایل انقلاب به ۱۲۲ میلیون تن افزایش یافته است که این امر تنها از مسیر بکارگیری علوم مهندسی کشاورزی ایجاد شده است ضمن آنکه تولید محصولات شیلاتی از ۳۰ هزار تن اوایل انقلاب به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش یافته که این رشد ۴۰ برابری نشأت گرفته از بهره مندی علم و دانش بوده است.


بیشتر بخوانید: کاهش ۳۱ درصدی کشتار دام سبک صحت ندارد/ظرفیت گلخانه‌های کشور از ۳ هزار هکتار گذشت


رمضان‌نژاد ادامه داد: با استقرار دولت تدبیر و امید و راهبردی وزارت جهاد کشاورزی و در اولویت قرار دادن ارتقای بهره‌وری زمینه به کارگیری و استفاده از ظرفیت‌ها و توان مهندسی کشاورزی فراهم شده است.

به گفته این مقام مسئول تولید محصولات کشاورزی از ۹۷ میلیون تن در سال ۹۲ به ۱۲۲ میلیون تن رسیده است که این امر تنها با اتکا بر افزایش بهره‌وری تحقق یافته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ادامه داد: طی دوران مدیریت وزیر جهاد فعلی، بخش کشاورزی به دستاورد‌های ماندگاری از جمله خودکفایی گندم و پایداری آن دست یافته است.

به گفته وی، امروز نظام زراعی با اتکا بر تکنولوژی و علم توانسته در مقابل تهدید‌های اقلیمی مقاومت کند.

رمضان‌نژاد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانش آشکارترین ابزار اقتدار یک کشور است، اظهار کرد: ما به عنوان صاحبان دانش برای اقتدار کشور بیش از پیش تلاش می‌کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در پایان تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد اعضای سازمان نظام مهندسی را جوانان تشکیل داده اند و ما با برخورداری از دانش و نیروی متخصص جوان می‌توانیم در راستای تحقق بیانات رهبری گام برداریم.

رونمایی اولین تلویزیون اینترنتی کشور در حوزه کشاورزی

رمضان نژاد رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در حاشیه همایش تجلیل از مقام مهندس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز از تابلوی مراکز غیر دولتی کشاورزی و اولین تلویزیون اینترنتی کشور در حوزه کشاورزی رونمایی می‌شود، اظهار کرد: با راه اندازی مراکز خدمات غیر دولتی و ارائه توصیه‌های لازم و فناوری‌های جدید و به کار بستن دانش و اطلاعات در این بخش شاهد کشاورزی پیشرفته خواهیم بود.

وی افزود: در آینده با فعالیت مراکز خدمات دولتی کشاورزان این امکان را دارند تا برای مشاوره گرفتن از مهندسان کشاورزی به این بخش مراجعه کنند تا آن‌ها مشاوره لازم را در اختیار بهره برداران قرار دهند.

رمضان نژاد از نصب تابلو‌های مراکز خدمات غیر دولتی خبر داد و گفت: امروز ۱۸۰ تابلو مراکز غیردولتی در دهستان‌ها نصب می‌شود که در نظر داریم تعداد آن‌ها را به ۱۸۰۰ مرکز برسانیم که با توجه به پرونده‌های تشکیل شده پیش بینی می‌شود که تا پایان سال ۵۰ درصد واحد‌ها آغاز به کار کنند.

به گفته این مقام مسئول، با راه اندازی مراکز خدمات غیر دولتی شاهد کشاورزی پیشرفته و اقتصادی خواهیم بود.

وی از راه اندازی اولین تلویزیون اینترنتی کشاورزی در کشور خبر داد و افزود: راه اندازی این تلویزیون به عنوان یکی از ابزار‌های انتقال دانش و شیوه و آیین نامه‌های جدید رسانه است که جای آن در کشور خالی بود، با راه اندازی آن توسط یکی از دانش آموخته‌های بخش کشاورزی شاهد افزایش ضریب بهره وری خواهیم بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در پایان تصریح کرد: با توسعه ارتباطات و ابزار تکنولوژی اکثر کشاورزان اطلاعات مربوط به هواشناسی را دریافت می‌کنند و با راه اندازی تلویزیون هوشمند بخش اعظم کشاورزان می‌توانند از محتوای آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

تولید محصولات کشاورزی از ۹۷ میلیون تن در سال ۹۲ به ۱۲۲ میلیون تن رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۲۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
یعنی هر سال 1 درصد
واقعا چشم گیره
اینقدر چشم گیره که عین اون نگاه کردن به خورشید کور شدیم
آخرین اخبار