با تلاش ماموران محیط زیست قرق شکارچیان در آب بندان بارکوسرای لاهیجان شکست .

قرق شکنی در آب بندان بارکوسرای لاهیجانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی امیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان گفت: نیرو‌های این اداره وماموران یگان حفاظت و محیط بانی بوجاق و پاسگاه رودبنه با دستور قاضی حوزه قضایی، آب بندان بارکوسرای این شهرستان را که شکارچیان با دانه پاشی برای پرندگان قرق کرده بودند، اقدام به عملیات قرق شکنی کردند.

وی افزود: معمولا در فصل شکار برخی از شکارچیان با دانه پاشی وممنوعیت در تردد وبا ایجاد فضای امن باعث جذب پرندگان می‌شوند وبعد از آن با دام گذاری به شکار پرندگان می‌پردازند که در همین راستا اداره حفاظت محیط زیست به منظور برهم زدن این قرق عملیات قرق شکنی را در دستور کار خود قرار داد و اجرا کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان گفت: با توجه به پایان فصل شکار وآغاز مهاجرت پرندگان، هر گونه شکار پرندگان با هر ابزاری کاملا ممنوع است واداره حفاظت محیط زیست لاهیجان با مختلفان برخورد قانونی می‌کند.

علی امیری با بیان اینکه، محیط زیست عملیات گشت و کنترل روزانه عرصه‌های طبیعی را در دستور کار خود دارد، از شهروندان و علاقمندان به محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه صید و شکار غیر مجاز اطلاع رسانی کنند تا با شکارچیان غیرمجاز برخورد قانونی شود و با این کار همچنین به حفظ و حراست حیات وحش نیز کمک شود.

 

انتهای پیام / ق

عملیات قرق شکنی در آب بندان بارکوسرای لاهیجان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.