رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: موجودی پرونده‌های دادگستری استان در پایان بهمن ۹۷ نسبت به ابتدای سال از ۹۵ هزار و ۲۶۸ پرونده به ۱۰۱ هزار و ۸۰۸ پرونده کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان صبح امروز در آخرین جلسه شورای قضائی استان کرمان در تشریح عملکرد دادگستری استان یازده ماهه دادگستری استان کرمان گفت:: کاهش ۴ درصدی موجودی‌های پرونده‌های یک موفقیت محسوب می‌شود، زیرا به تبع آن کاهش اطاله دادرسی و افزایش سرعت را در پی دارد.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان افزود: از ابتدای سال جاری ۵۱۶ هزار و ۶۱۴ فقره پرونده وارد دادگستری استان کرمان شده است.

موحد بیان داشت: در طول ۱۱ ماهه‌ی که درسال ۹۷ پشت سر گذاشتیم حقیقتا یک تعامل همفکری همراهی خوبی در بین اعضای شورای قضایی استان وجود داشت و همه در حد مقدورات تلاش کردند تا به اهداف قوه قضاییه و حل و فصل مشکلات قضایی مردم جامه عمل بپوشانیم و آنچه که مقدور بود انجام شد.

وی ادامه داد: قطعاً یکسری کاستی‌ها و نواقص وجود دارد ممکن است بخشی از آن مربوط به شرایط خاص کشور، بخشی هم مربوط به کوتاهی‌ها و قصوراتی باشد که انشاالله تلاش شود در ایام پیش رو این نواقص و کاستی‌ها برطرف شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: در خیلی از حوزه‌ها قضات و کارکنان اداری دادگستری کل استان موفقیت‌هایی داشته اند و تلاش کردند کار‌ها بهتر انجام شود عنایت الهی هم شامل حالشان شده است و توانسته اند تلاش هایشان ثمربخش باشد.

وی گفت:خوشبختانه با تلاش شبانه روزی قضات و کارکنان اداری خروجی پرونده‌های دادگستری استان طی این مدت ۲ درصد رشد داشته است و ۳۳۶ قاضی شاغل در کرمان به ۵۱۹ هزار و ۹۸۳ پرونده رسیدگی کرده اند.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان افزود: شعب اظهار نظر با ۵۱ درصد، شعب دادگاه عمومی بخش با ۲۳ درصد و شعب اجرای احکام کیفری با ۱۱ درصد بیشترین درصد خروجی پرونده‌ها را طی سال جاری به خود اختصاص داده اند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان با اشاره به اینکه اکثر شعب استان کاهش متوسط زمان رسیدگی داشته اند، عنوان کرد:متوسط زمان رسیدگی در یازده ماهه سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ روز کاهش داشته است.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان بیان کرد: شعب دادستانی با ۶۶ درصد، شعب دادگاه انقلاب با ۵۵ درصد و شعب دادیاری با ۲۴ درصد بیشترین درصد کاهش موجودی را طی سال جاری به خود اختصاص داده اند.

موحد همچنین افزود: شعب دادستانی با ۳۳ درصد، شعب دادگاه انقلاب با ۱۵ درصد و شعب بازپرسی با ۱۲ درصد بیشترین درصد کاهش ورودی پرونده‌ها به سیستم قضائی را طی سال جاری به خود اختصاص داده اند.
انتهای پیام/ی

از ابتدای سال جاری ۵۱۶ هزار و ۶۱۴ فقره پرونده وارد دادگستری استان کرمان شده است

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار