قائم مقام اداره کل ارشاد خراسان رضوی گفت:فرهنگ و هنر در گناباد پویا و اتفاقات خوبی در این حوزه رخ داده است.

هنر بهترین وسیله انتقال فضایل اخلاقی استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، یوسف امینی قائم مقام اداره کل ارشاد خراسان رضوی در افتتاحیه سومین هفته فرهنگ و هنر گناباد گفت: اگر فرهنگ یک جامعه مولد و تولیدگرا نباشد در مقابل فرهنگ بیرونی آسیب‌پذیر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ بومی مغایر با فرهنگ مولد نیست، تصریح کرد: باید با استفاده از پیشینه، سنت‌ها، آداب و رسوم و داشته‌های فرهنگی برای رفع نیاز‌های امروزمان فرهنگ‌سازی کنیم.
 
قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، داشتن تفکر، اندیشه و احساس مسئولیت پذیری را از مهمترین وجه تمایز‌های انسان با سایر موجودات یاد کرد و گفت: فرهنگ چیزی غیر از اندیشه و احساس مسئولیت نسبت به رشد خود و دیگران نیست.

امینی رشد فضایل اخلاقی را یکی از مهمترین وظایف انسان برشمرد و افزود: هنر بهترین وسیله انتقال فضایل اخلاقی همچون صله رحم، صداقت، احساس مسئولیت، صبر و .. است.

وی برگزاری هفته فرهنگ و هنر را بستر مناسبی برای معرفی ظرفیت‌ها و استعداد‌های هنری دانست و تصریح کرد: یکی از آثار برگزاری این برنامه‌های فرهنگی و هنری، ایجاد احساس رضایت‌مندی نسبت به محیط زندگی است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

فرهنگ و هنر در گناباد پویا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.