مرحله نخست و دوم مسجد جامع بندرعباس به بهره برداری رسید.

بهره برداری از مرحله نخست و دوم مسجد جامع بندرعباسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،مرحله نخست و دوم مسجد جامع بندرعباس  با حضور مصطفی پور محمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و جمعی از نمایندگان رهبری در استان‌های کشور به بهره برداری رسید.

نماینده شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به عنوان مسئول اجرای طرح مسجد جامع در جمع مردم بندرعباس گفت: در این مرحله دو شبستان در دو طبقه و در زمینی به مساحت شش هزارو ۷۳ متر مربع بنا شده است.
عباس مومن آبادی افزود: ساخت این مراحل از نیمه دوم سال ۹۱ آغاز شده بود.
وی گفت: اکنون ظرفیت نمازگزارن این دو شبستان با احتساب مشاعات و رواق‌های آن به یازده هزارو ۹۳۰ نفر می‌رسد.
نماینده شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور افزود: مسجد جامع بندرعباس در چهار مرحله ساخته و تکمیل می‌شود که با بهره برداری کامل از این مجموعه گنجایش پذیرش نمازگزاران به ۲۱ هزارو ۵۰۰ نفر افزایش می‌یابد.
عباس مومن آبادی گفت: این مسجد از بخش‌های اداری و فرهنگی، مهد آدینه، شبستان، وضوخانه و اورژانس و کمک‌های اولیه شامل می‌شود.
وی افزود: مساحت کلی زیربنای مسجد جامع بندرعباس بیست و دو هزارو ۵۰۰ متر مربع است.
مسئول اجرای این طرح گفت: ۳۰ نخبه کشوری در طراحی و ساخت این مسجد با نماد‌های اسلامی مشارکت داشتند.
عباس مومن آبادی افزود: اکنون بزرگترین مسجد جامع کشور مسجد گوهرشاد در مشهد مقدس است که گنجایش هفت هزارو ۵۰۰ نمازگزار را دارد.
وی گفت: با تکمیل شدن این مکان مسجد جامع بندرعباس به بزرگترین مسجد کشور تبدیل می‌شود.
نماینده، ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز دراین مراسم گفت: ساخت مسجد جامعه بندرعباس از برکات نظام اسلامی خون شهدا و هدایت‌های مقام معظم رهبری است.
آیت اله غلامعلی نعیم آبادی افزود: اگر نظام اسلامی در کشور حاکم نبود چنین مسجدی با نماد‌های اسلامی ساخته نمی‌شد.
وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا مرحله سوم این مسجد حدود یک یا دو سال آینده ساخته شود از مدیران و مسئولان هرمزگان خواست تا برای یاری رسانی در تکمیل ساخت این مسجد همت بیشتری کنند.
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز کشور نیزدر این مراسم گفت: مسجد جامع بندرعباس به عنوان پارک فرهنگی دینی شناخته می‌شود.
حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی افزود: ساخت کامل این مجموعه نیازمند تعامل همگان بویژه مسئولان است تا مردم و جوانان بندرعباس از این مسجد استفاده کنند.
وی گفت: با وجود تمامی تحریم‌ها و فشارها، ملت ایران اسلامی بار دیگر با افتخار و سربلندی ایستاده و مقاومت می‌کنند، زیرا رمز عبور از این موانع تنها ایمان و تقوا همراه با مقاومت و عدم ترس است.
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز کشور با بیان اینکه با صبر و تقوا تمامی فشار‌ها را پشت سر می‌گذاریم، گفت: اگر در این مسیر گام برداریم، نقشه‌ها و فتنه‌ها دشمنان هیچ تأثیری بر ملت و کشورمان نخواهد داشت.
اجرای گروه تواشیح لیله القدر، سخنرانی، مدیحه سراحی و تجلیل از عوامل ساخت و راه اندازی مسجد جامع بندرعباس از برنامه‌های این مراسم بود.
در این مراسم نمایندگان ولی فقیه در استان‌های همدان، لرستان، کردستان، خراسان شمالی و یزد حضور داشتند.
انتهای پیام/ر

تجلیل از عوامل ساخت و راه اندازی مسجد جامع بندرعباس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار