رییس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه کرمان از برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی در روز نهم اسفند ماه در سراسر کشور خبر داد و گفت: بیش از ۹ هزار داوطلب در استان کرمان در این آزمون شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام مختار یعقوبی رییس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهار داشت: دومین آزمون حفظ و مفاهیم تخصصی قرآن کریم، پنجشنبه ۹ اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در ۲۷ حوزه امتحانی در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی افزود: طبق آخرین آمار ثبت شده در سامانه مرکز قرآنی کشور ۹ هزارو ۱۶۷ نفر در استان کرمان جهت شرکت در این آزمون ثبت نام کردند که ۴ هزارو ۷۷۵ نفر درمرحله کتبی، ۳ هزارو ۵۱۴ نفر در مرحله شفاهی، ۶۰۸ نفر در مراکز و کانون‌های اصلاح تربیت و مدد جویان زندان‌های استان و ۲۷۰ نفر به صورت الکترونیکی در این آزمون شرکت دارند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه این آزمون به عنوان بزرگترین آزمون حفظ قرآن کریم در سطح کشور مطرح می‌باشد، افزود: امسال برای اولین بار با همکاری ادارات ارشاد و آموزش و پرورش این آزمون به صورت مشارکتی با سازمان اوقاف برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آزمون کتبی در روز نهم اسفند ماه و به صورت سراسری برگزار می‌شودو آزمون شفاهی با همکاری اداره آموزش و پرورش از یازدهم تا بیست و سوم اسفند برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام یعقوبی شهرستان‌های کرمان و رفسنجان را به عنوان بیشترین آمارثبت نام شرکت کننده در این آزمون ذکر کرد و گفت: به قبول شدگان این آزمون علاوه بر هدایای در نظر گرفته شده مدرک معتبر قرآنی اهداء خواهد شد.

رییس اداره قرآنی اوقاف استان با اشاره به همزمانی اجرای طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ در کنارآزمون حفظ و مفاهیم تصریح کرد: این طرح شامل حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم می‌باشد و جهت شرکت در این طرح هیچ گونه محدودیت سنی وجود ندارد.

وی افزود: جهت تشویق علاقه‌مندان بیش از ۳۵ هزار جایزه نفیس به ارزش ۳۰ میلیارد ریال شامل، کمک هزینه خرید ۱۰ خودروی ملی، کمک هزینه سفر زیارتی، جوایز نقدی و جوایز فرهنگی به برندگان در این طرح قرآنی اهداء خواهد شد.

انتهای پیام/ی

برگزاری آزمون قرآنی در کرمان

برچسب ها: قرآن ، سازمان اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار