رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان ارومیه عملکرد یکسال این حوزه را تشریح کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ارومیه در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، ایمن سازی جاده‌ها را کلید طلایی توسعه عنوان کرد و افزود: جاده‌ها بعنوان یکی از ارکان مهم حمل و نقل نقش مهمی در توسعه دارد و در این میان ایمن بودن راه مقوله مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه و بحث کارشناسی قرار گیرد. در همین راستا و توجه به این مهم، ایمن سازی در شهرستان ارومیه در چندین بخش مورد بحث و توجه کارشناسی قرار گرفت.

صادق حبیب زاده افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ایمن سازی نقاط حادثه خیز در مرحله نخست با عملیات شیارزنی در محور‌های ارومیه-مهاباد، ارومیه-سلماس، ارومیه-سرو و بزرگراه شهید کلانتری به منظور کاهش سرعت، مرحله بعدی با ایمن سازی حاشیه مدارس جاده ارومیه-سرو، سپس با ایمن سازی دهانه پل‌های حادثه خیز شهید کلانتری و محور ارومیه-سلماس و در مرحله پایانی ایمن سازی محدوده بریده‌ها و دماغه‌ها با نصب بیش از ۱۲۰۰ عدد بازتاب هشداردهنده هوشمند اجرا شده است.

حبیب زاده ادامه داد: تهیه و نصب ۱۲۰۰ عدد تابلو شامل تابلو‌های مسیرنما، انتظامی، اخطاری، هدایت مسیر و کیلومتر شمار در محورها، پاکسازی و شستشوی بالغ بر یک هزار و ۹۵۰ عدد انواع تابلو، پاکسازی و شستشوی گاردریل‌ها بطول ۹۱۰ کیلومتر و تعمیر و مرمت گاردریل‌ها به تعداد ۴۰۰ شاخه بخشی از اقدامات این حوزه بوده است.

حبیب زاده اتمام ۲۱ پروژه عمرانی را از سایر فعالیت‌های شاخص در این حوزه برشمرد و تصریح کرد: آغاز و پایان ۲۱ طرح در شهرستان ارومیه از ابتدای سال جاری تا کنون اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال در پی داشته و با اتمام آن‌ها ۱۵ هزار خانوار روستایی از مزایای راه آسفالته مطابق با شاخص‌های استاندارد کشوری و جهانی بهره‌مند و مابقی پروژه‌های نیمه تمام با پیگیری ناظران پروژه از پیمانکاران طرف قرارداد و با تامین اعتبار به زودی به مراحل پایانی می‌رسند.

این مقام مسول اشاره‌ای به گزارش مختصری از وضعیت سیل و برف در جاده‌ها کرد و افزود: جاری شدن سیل در سه ماهه نخست سال جاری بالغ بر ده میلیارد ریال خسارت در پی داشته و در همین راستا قریب بر ۲۰۰ کیلومتر عملیات تسطیح و رگلاژ در جهت هموار سازی مسیر‌ها در دستور کار قرار گرفت و هم چنین در عملیات برفروبی طی ماه‌های گذشته ۷ میلیون مترمکعب برفروبی و ۵ هزار تن نمک مورد استفاده قرار گرفته است.

وی یاد آور شد: از دیگر اقدامات میتوان به ۸۵ کیلومتر خط کشی به طور امانی و با امکانات خود اداره و هم چنین مرمت، بازسازی و لایروبی ۲۳ مورد پل و نیز احداث و تعمیر ۶۰ دستگاه ابنیه فنی وپل اشاره کرد.

حبیب زاده در پایان گفت: پیشرفت ۸۴ درصدی آمار آسفالت روستا‌های بعد از انقلاب نسبت به سال‌های قبل از انقلاب و بهره مندی ۹۱ درصدی خانوار روستایی از راه آسفالته در بخش‌های مرکزی، نازلو، صومای برادوست، سیلوانا و انزل از مجموع یک هزار و ۹۱۴ کیلومتر راه از بخش مرکزی استان آذربایجان غربی، خود گویای میزان پیشرفت و آبادانی در بحث توسعه زیرساخت‌ها است.
 
انتهای پیام/م
 

پیشرفت ۸۴ درصدی آمار آسفالت روستا‌های بعد از انقلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.