استاندار هرمزگان گفت: به نیروی دریایی سپاه و دریابانی ماموریت می‌دهیم با صید غیرقانونی و بدون مجوز در خلیج فارس برخورد کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، فریدون همتی استاندار هرمزگان  درنشست با جامعه صیادی استان گفت: به نیروی دریایی سپاه و دریابانی ماموریت می‌دهیم با صید ترال و غیرقانونی و بدون مجوز در خلیج فارس برخورد کند.

 وی هدف از این نشست را استفاده از تجربه و ایده‌های صیادان برای تامین ماهی در بازار و ایجاد تعادل در قیمت آبزیان عنوان کرد.

استاندار هرمزگان گفت: برای حمایت از جامعه صیادی صندوق حمایت از جامعه صیادان با همکاری شیلات و جهاد کشاورزی استان تشکیل می‌شود.

همتی افزود: بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان از محل کمک‌های فنی اعتباری به این صندوق اختصاص می‌یابد و با آورده صیادان برخی از مشکلات خرید و تعمیرات ادوات صید برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر شیلات مجوزی هم برای صید ترال در خلیج فارس صادر کرده باید باطل شود، گفت:صیادانی که مجوز ندارند با مراجعه به شیلات نامه‌ای موقت دریافت کنند تا اعمال قانون نشوند.

همتی گفت:صید فانوس ماهیان با مجوز صید ترال در عمق بیش از ۲۰۰ متر و درفاصله ۱۲ مایلی ساحل در دریای عمان امکان پذیر است.

وی افزود: سوخت یارانه‌ای شناور‌هایی که ماهی به بازار عرضه نمی‌کنند قطع می‌شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار لنج صیادی و سه هزار قایق دارای مجوز صید در استان هرمزگان وجود دارد، گفت:کمبود ماهی و قیمت آبزیان پذیرفتنی نیست و تاکنون ۴۰ مجوز صید برای صیادن بومی اخذ کرده ایم.

صید ۱۸۰ هزار تن آبزی در ۷ ماه ابتدایی امسال

محسن یکتا پور  مدیرکل شیلات هرمزگان هم با بیان اینکه ۴۰ هزار صیاد در هرمزگان صیادی می‌کنند، گفت: در ۷ ماه ابتدایی امسال ۱۸۰ هزار تن آبزی در استان صید شده است.

وی افزود: در هرمزگان ۳ هزار و ۳۱۷ فروند قایق و هزار و ۹۷ فروند لنج و ۵ هزار شناور وجود دارد، ۵ هزار شناور غیرمجاز در استان فعالیت می‌کنند.

جامعه صیادان استان با صید ترال مخالف است

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی هم گفت: در صورت واگذاری زمین و جایگاه به اتحادیه صیادی بندرعباس آبزیان را با قیمت مناسب و زیر قیمت بازار عرضه می‌کنیم.

اسحق تندرو افزود: جامعه صیادان استان با صید ترال مخالف است.

در این نشست نمایندگان جامعه صیادان هرمزگان به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند.بیمه صیادان، افزایش قیمت ادوات صید، برخورد با دلالان بازار آبزیان و صید غیرمجاز، ساخت سردخانه برای نگهداری آبزیان، لزوم توجه به فصل صید و درخواست مجوز صید در غرب استان از مهم‌ترین دغدغه‌های صیادان بود.

انتهای پیام/ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.