دوره آموزشی- ترویجی آشنایی با بیماری‌های مشترک و اصول مبارزه با بیماری‌های انگلی دام در روستای سید علی شهرستان نهبندان برگزار شد.

راه‌انجام رییس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: بیماری‌های انگلی خسارات جبران‌ناپذیری به صنعت دامداری وارد می‌کنند که در صورت مبارزه نکردن با این بیماری‌ها، صنعت دامداری با مشکل روبرو شده و در نهایت انگیزه‌ای برای تولید در این بخش باقی نمی‌گذارد.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان و با شرکت ۳۰ نفر از دامداران روستای سید علی برگزار شد، افزود:مدرس این دوره آموزشی به ارائه مطالبی پیرامون ماهیت بیماری‌های انگلی، علائم، راه‌های انتقال، گروه‌های در معرض خطر و اقدامات لازم در هنگام ابتلا پرداخت.

راه انجام با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این دوره آموزشی آگاهی بخشی و آشنایی با نحوه انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و مقابله با هرگونه خسارت احتمالی و ارتقاء سلامت جامعه است، گفت: شهروندان باید آگاه باشند که بسیاری از بیماری‌های هولناک و کشنده از طریق انگل‌های دامی به عنوان مخزن و ناقل بیماری‌های مشترک به انسان سرایت می‌کند که از مهمترین این بیماری‌ها تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، سالک و کیست هیداتیک است.

رییس شبکه دامپزشکی نهبندان افزود: دامداران جهت مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های انگلی، رعایت اصول و ضوابط بهداشتی، بهسازی اماکن دامی، پشم چینی، سمپاشی و خورانیدن شربت ضد انگل دام‌ها را جدی بگیرند.

انتهای پیام/غ


خسارات جبران ناپذیر بیماری انگلی به صنعت دامداری

برچسب ها: دامپزشکی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.