عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به طراحی و ساخت محصولی نوین به نام 'اکسترنال فیکساتور دینامیک هیپ'شدند.

ساخت وسیله‌ای جدید برای درمان شکستگی لگن در مشهدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی مرادی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اکسترنال فیکساتور دینامیک هیپ وسیله‌ای با طراحی منحصر به فرد است که جهت برخی از شکستگی‌ها در ناحیه لگن کاربرد دارد و در سالمندان و افراد با خطر بالای بیهوشی برای پیشگیری از عمل جراحی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: شکستگی‌های ناحیه لگن به ویژه ناحیه اینترتروکانتریک بیشتر در سالمندان ایجاد می‌شود شود و وجود بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری‌های قلبی، ریوی و فشار خون تحمل عمل جراحی را به منظور درمان برای آن‌ها سخت می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وسیله اختراع شده دارای یک قسمت دینامیک است که ناحیه شکسته استخوان لگن را کمپرس فشرده می‌کند و باعث جوش خورگی سریعتر محل شکستگی می‌شود.

مرادی افزود: اکسترنال فیکساتور دینامیک بدون خونریزی و تنها با بیهوشی کوتاه و سبک در خارج از بدن بیمار قرار می‌گیرد و بعد از جوش خوردن ناحیه شکستگی، خارج می‌شود و در عین حداکثر پایداری حداقل مزاحمت را برای بیمار دارد.

وی در خصوص قابلیت تجاری سازی این محصول جدید تصریح کرد: شرکت نوآفرینان طب آویسای شرق بعد از طراحی و تحقیقات بالینی گسترده موفق به ثبت داخلی و ثبت آمریکا و تجاری سازی اکسترنال فیکساتور دینامیک شده و توانسته است مدال طلای فستیوال ژنو را از این بابت دریافت کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وسیله اختراع شده مجوز‌های تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را هم کسب کرده و به تولید انبوه رسیده است.

'اکسترنال فیکساتور دینامیک' با همکاری دکتر علی مرادی، دکتر احسان واحدی، دکتر محمدحسین ابراهیم زاده، مهندس سعید کرمانی و مهندس ناهید مجاور از اعضای هیات علمی و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی و ساخته شده است.
 
منبع: ایرنا

انتهای پیام // ف. ک
 

ساخت وسیله جدید درمانی توسط پژوهشگران مشهدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.