به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سال گذشته شرکت سیتروئن از یک کراساوور متوسط با نام C5 Aircross رونمایی کرد تا در بازار اروپا عرضه شود. این خودرو که کمی بزرگتر و اندکی گرانتر از هیوندای توسان به شمار میرود، از پلتفرم EMP2 مشترک با پژو ۳۰۰۸، ۵۰۰۸ و DS7 Crossback بهره میبرد.
نمای بیرونی خودرو که از زبان طراحی محصولات جدید سیتروئن بهره میبرد شباهت زیادی به هاچبک کوچک C3 دارد که این شباهت در طراحی جعبهای و چراغهای دو تکه جلو به اوج خود میرسد. این خودرو که از امکانات مدرنی همچون صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی در کابین، شارژر بیسیم گوشی هوشمند و سطح وسیعی از چرمدوزی بهرهمیبرد بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفته است.
در کنار این موارد، سیتروئن C5 Aircross به عنوان راحتترین خودرو در سواری و رانندگی در این کلاس ارزیابی شده است. این خودرو که از سیستم تعلیق خارقالعاده Progressive Hydraulic Cushions ابداعی سیتروئن بهره میبرد، سواری بینظیری را بهویژه در سفرهای طولانی ارائه میکند. با این وجود نرمی سیستم تعلیق موجب کاهش قابلیتهای هندلینگ و پایداری میشود. بهاین ترتیب راننده احساس اعتمادبنفس کافی برای فشردن پدالگاز در پیچهای تند یا جادههای لغزنده را پیدا نمیکند.
از طرفی کابین خودرو با وجود چرمکاریهای گسترده، در قسمتهای زیادی نیز شامل پلاستیک خشک و ارزانقیمت میشود و صفحهنمایش لمسی خودرو نیز منوی پیچیدهای دارد و در صورت استفاده زیاد داغ میشود. همچنین گیربکس ۸ سرعت اتوماتیک خودرو که به یک موتور ۱۷۷ اسببخاری مدرن متصل است، اندکی کند عمل میکند. این کندی در حالت دستی گیربکس هم در بالا بردن ضرایب دنده و هم در پایین بردن آن محسوس است.
با این تفاسیر سیتروئن C5 Aircross برای خانوادههایی که اهل مسافرت و پیمودن مسیرهای طولانی هستند مناسب تلقی میشود، ولی برای مصارف روزمره بهویژه برای افراد کم سن و سالتر گزینههای بهتری نیز وجود دارد.
در ادامه تصاویر مربوط به اتومبیل Citroen C5 Aircross را مشاهده میکنید.
بیشتر بخوانید: با کانسپت رویایی DS-X، آینده خودروهای سال ۲۰۳۵ آشنا شوید! +تصاویر
انتهای پیام/