مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در جلسه مشترک با مدیرکل دفتری امور روستایی و شورا‌ها گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت مدیریت‌های محلی در زمان وقوع حوادث ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در راستای انعقاد تفاهم نامه مشترک بین سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور و سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، جلسه‌ای با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌ها برگزار شد.

وی افزود: ایجاد و راه اندازی خانه‌های هلال با توجه به اهمیت توسعه مهارت‌ها و توانمندسازی روستاییان به منظور افزایش مشارکت‌های محلی و بهبود فعالیت‌های اجتماعی در راستای حمایت از اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر جامعه روستایی در حوادث بسیار حائز اهمیت و ضروری است.

فلاح با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها در زمان وقوع حوادث افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت مدیریت‌های محلی در مواقع عادی و در زمان وقوع حوادث و سوانح به منظور حمایت از آسیب دیدگان ناشی از حوادث از اهداف مهم راه اندازی خانه‌های هلال است.
وی به آموزش و جذب دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا‌ها به عنوان نیروی داوطلب در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: توانمندی جمعیت هلال احمر به داوطلبانه محور بودن آن است و مردم همیشه آماده ارائه خدمات داوطلبانه و بشردوستانه در بحران‌های طبیعی و اجتماعی هستند.
وی با اشاره به شرایط جغرافیایی و آسیب پذیربودن استان کرمان تصریح کرد: خانه‌های هلال بستر مناسبی برای توانمندسازی آحاد جامعه را فراهم می‌سازد.
انتهای پیام/ح

استفاده از ظرفیت شوراهای روستایی

برچسب ها: روستا ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار