به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در جمع خیرین مدرسه ساز و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان اردبیل با اذعان به اینکه ۳۵ درصد مدارس کل کشور بافتهای فرسوده و نیازمند بازسازی دارند، اظهار داشت: ۳۰ درصد از مدارس استان نیز نیازمند نوسازی است بطوریکه بیشتر مدارس سه شهرستان پارس آباد، مشگین شهر و اردبیل دو نوبته هستند.
وی با عنوان اینکه تاکنون یک هزار و ۵۳۹ کلاس درس خیر ساز در استان اردبیل احداث شده است، اظهار داشت: اگر چنین حرکتی در استان اتفاق نمیافتاد بدون شک منابع مالی دولت برای تامین فضاهای آموزشی و پروشی مورد نیاز استان کافی نبود و آموزش و پرورش با بحران روبرو میشد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به تاثیر فرهنگی این حرکت در تمامی حوزههای جامعه، خاطر نشان ساخت: امروزه دستگاههای مختلف که خدمات عمومی ارائه میدهند بفکر افتاده اند تا از این سرمایه عظیم خیرین در فعالیتهای خود بهره ببرند.
ناصری در ادامه با عنوان اینکه سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص ملی و بودجه عمرانی کشور دو شاخص اصلی ارزیابی آموزش و پرورش در جهان است، اذعان داشت: میانگین سهم آموزش و پرورش در دنیا از تولید ناخالص ملی ۷ درصد و در کشور ۲ درصد است و نیز میانگین جهانی این سهم از بودجه عمرانی نیز ۲۵ درصد است، اما در کشور این رقم ۱۴.۵ درصد بوده و در بودجه ۹۸ افزایش تا ۱۸ درصد پیش بینی شده است، بنابراین با توجه به این آمار با ورود خیرین در این عرصه شکافهای موجود پر شده است.
وی با بیان اینکه الگوی ارتباطی بین آموزش و پرورش، نوسازی و تجیز مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز استان را میتوان به کل کشور ارائه داد، گفت: با این همکاری و نیز با تدبیر اداره کل نوسازی امروز به جایی رسیده ایم که تمامی پروژههای نیمه تمام فعال و به نتیجه رسیده است بطوریکه تا مهرماه ۹۸، ۵ پروژه عظیم آموزشی و پرورشی دیگر به چرخه تعلیم و تربیت وارد خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین از اجرای مراسم و جشنواره خیرین در تمامی مدارس خیر ساز استان خبر داد و خاطر نشان ساخت: تجلیل از خیرین ترویج فرهنگ کمک به هم نوع است که باید در جامعه تسری پیدا کند.
ناصری همچنین از خیرین خواست تا بخشی از منابع کمکی خود به آموزش و پرورش را به سمت تهیه تجهیزات آزمایشگاهی، هنرستانها و هوشمند سازی مدارس سوق بدهند تا ارتقا کیفیت آموزشی و پرورشی رخ دهد.
انتهای پیام/ح