به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد ، سید مهدی علوی مقدم مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر
تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: در حال انجام مذاکراتی هستیم تا میزان وام خرید تاکسیهای جدید را که در دوره قبلی ۲۰ میلیون تومان بوده، به حداقل ۴۰ میلیون تومان افزایش دهیم.
وی در خصوص اقدامات انجام شده برای نوسازی تاکسیهای فرسوده با توجه به مشکلات اقتصادی تصریح کرد: در طرح قبلی نوسازی تاکسیهای فرسوده که با کمک اتحادیه تاکسیرانی و وزارت کشورانجام شد ۶۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور نوسازی شد در حالیکه طبق قراردادی که میان بانکهای عامل، ایران خودرو و شهرداریها منعقد شده بود باید این طرح تا نوسازی ۹۰ هزار تاکسی ادامه پیدا میکرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: طرح سال ۹۶ به دلیل مشکلات در تامین منابع و تامین خودرو توسط خودروسازان، متوقف شد، اما شهرداری مشهد و اتحادیه تاکسیرانی در حال تلاش و پیگیری است تا با توجه به شرایط اقتصادی جدید و محدودیت تولید خودرو، سهمیهای را از ایران خودرو برای نوسازی تاکسیهای فرسوده ناوگان تاکسیرانی مشهد بگیرد و نوسازی تاکسیها را ادامه دهد.
علوی مقدم با بیان اینکه طرحهای دیگری از جمله تغییر پلاک خودروهای شخصی به تاکسی را نیز در دست بررسی و اجرا داریم، افزود: براساس این طرح پلاک خودروهایی که در این حوزه فعال هستند و مدل بالایی دارند میتوانند تبدیل به پلاک تاکسی شوند و از آن طرف نیز خودروهای فرسودهای که در تاکسیرانی فعال هستند تبدیل به پلاک شخصی شوند که این اقدامات در حال پیگیری است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر متوسط عمر ناوگان تاکسیرانی مشهد پنج و هشت دهم سال است که میانگین خوبی است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: تاکنون و در آغاز طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده پنج هزار و ۲۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی و شش هزار تاکسی فرسوده را از ناوگان خارج کردهایم، اما اگر هرساله اقدام به نوسازی بخشی از تاکسیهای فرسوده نکنیم میانگین عمر ناوگان تاکسیرانی افزایش پیدا میکند که امیدواریم با پیگیریهایی که از سوی اتحادیه تاکسیرانی و وزارت کشور انجام میشود نوسازی را در سال آینده ادامه دهیم.
علوی مقدم با اشاره به اینکه اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات تاکسیرانان دو طرح خوب را در حال اجرا دارد، افزود: یکی از این طرحها با همکاری یک شرکت تولید لاستیک ایرانی اجرا شد که طی آن توانستیم سهمیه لاستیک برای تاکسیها را به قیمت فروش کارخانه در نظر بگیریم که براساس این طرح تاکنون صد هزار لاستیک در کشور توزیع شده و سه میلیارد تومان صرفهجویی برای رانندگان دربرداشته است.
وی تصریح کرد: همچنین با توافق میان با یک بانک خصوصی و یک شرکت بیمه مبلغ سه میلیون تومان جهت بیمه خدمات، بیمه بدنه، شخص ثالث و بیمه تکمیلی با تخفیف و اقساط یکساله بدون کارمزد به تاکسیرانان پرداخت میشود.
انتهای//آ. ف
تاکسیهای شخصی مدل بالا، پلاک تاکسی خواهند شد