بارندگی ها در استان همدان امسال بیش از ۹۰ درصد در مقایسه با پارسال افزایش یافته است.

افزایش بیش از ۹۰ درصدی بازش‌های جوی در استان همدانمنصور ستوده، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در گفتگو با خبرنگار  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با بیان اینکه در سال آبی ۹۶ -۹۷ تاکنون  ۳۱۵ میلی متر در استان رخ داده است گفت :  پارسال تا این موقع از سال ، بارندگی ها  ۱۶۵ میلی متربوده است .

وی با اشاره به اینکه ۴۶درصد حجم مخزن سد اکباتان آب ذخیره شده است افزود: اکنون حجم آب ذخیره شده سد  ۱۵ میلیون و ۶۷ هزار متر مکعب آب است  درحالیکه پارسال تنها ۳۰ درصد ظرفیت، آب پشت سد ذخیره شده بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان  با تاکید بر اینکه سد اکباتان یکی از مهمترین منابع تامین آب آشامیدنی مردم همدان به شمار می‌رود افزود: بارش‌های جوی امسال در استان همدان در مقایسه با چند سال گذشته که کم آب و دوره‌های خشکسالی را داشتیم بهبود یافته، اما با توجه به استفاده بی رویه از منابع زیر زمینی آب استان به خصوص در بخش کشاورزی این بارش‌ها  اضافه برداشت‌های آب را جبران نمی کند .

ستوده همچنین از کاهش برداشت آب از سد اکباتان برای تامین آب آشامیدنی  مردم همدان خبر داد و گفت: پارسال ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب آب ذخیره شده از سد برای آشامیدن مصرف شده بود و امسال ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب برای آشامیدن مردم همدان وارد شبکه‌های تصفیه شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون ورودی آب به سد هزار و ۶۲۰ لیتر بر ثانیه، و خروجی آب آشامیدنی از آن ۷۵۰ لیتر بر ثانیه است.

  بیش از نیمی از آب آشامیدنی  مردم همدان از سد اکباتان تامین می‌شود.

انتهای پیام/ا

 افزایش ۹۰ درصدی بارش ها در استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار