صبح امروز نشست اعضای کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی برگزار شد.

قاچاق یکی از معضلات امروزبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، صبح امروز نشست اعضای کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی برگزار شد.

بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در این نشست گفت: یکی از معضلات امروز قاچاق، قاچاق دام است که برای جلوگیری از قاچاق دام دستورالعمل خرید، فروش، حمل و نگهداری دام به استناد ماده ۳ بدون مجوز ممنوع میباشد.

اکرمی در توضیح بند الف, ماده سه گفت: مالکان یا مباشران حمل و نقل محموله‌های دام زنده از مبدا تمام استان‌های کشور به مقصد استان‌های گروه الف و بالعکس و همچنین جابجایی درون استان‌های گروه الف، موظفند در هنگام تردد نسبت به اخذ سند حمل بار (بارنامه برخط) از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و گواهی بهداشت حمل دام از سازمان پزشکی قانونی کشور اقدام کنند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی از استان‌های پیشرو در امر قاچاق دام است، افزود:هنوز اثر میزان وزن شاخص قاچاق بر قیمت گوشت تحلیل درستی ندارد و بعضی از کارشناسان تاثیر قاچاق دام را بر قمت گوشت کم و بعضی دیگر زیاد می دانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اظهار داشت:پدیده قاچاق دام یک مساله امنیتی نیست و یک پدیده‌ی اقتصادی است. علت آن نیز تفاوت قیمت بین کشورهاست که تمام کشور‌ها با این پدیده درگیر هستند.

انتهای پیام/ی

نشست اعضای کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت در خصوص مبارزه با قاچاق در استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.