مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر گفت: تا کنون فقط ۷۴.۸ درصد از جمعیت واجد شرایط استان بوشهر کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسکندر پاسالار افزود: بیش از ۸۵۸ هزارو ۲۳۹ نفر در استان بوشهر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که تاکنون تنها ۶۴۲ هزارو ۱۳۹ نفر از جمعیت استان بوشهر برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اکنون نزدیک به ۲۵ درصد جمعیت استان بوشهر هنوز برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام نکرده‌اند، بیان کرد: ۲۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر برای صدور کارت هوشمند ثبت نام نکرده‌اند، در حالی که این افراد تا پایان امسال مهلت دارند برای صدور آن اقدام کنند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر بر ضرورت داشتن کارت هوشمند ملی برای افراد بالای ۱۵ سال تاکید کرد و ادامه داد: سال آینده هیچ نوع خدماتی با کارت ملی قدیم در جامعه ارائه نمی‌شود وکسانی که کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌اند، تا پایان امسال مهلت دارند برای دریافت آن اقدام کنند.

پاسالار از افراد ۱۵ سال به بالا خواست در فرصت باقیمانده به مکان‌هایی که درنظرگرفته شده مراجعه و برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کنند.

وی گفت: افراد پس از ثبت نام تا زمانی که کارت ملی هوشمند خود را نگرفته‌اند، مشمول ابطال کارت نمی‌شوند و با دستگاه‌های مختلف برای استعلام مدارک آنها، هماهنگ شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر درباره آن دسته افرادی که در ماه‌های گذشته ثبت‌نام کرده و هنوز کارت هوشمند ملی آنان صادر نشده است، هم توضیح داد: برای این افراد هم جای نگرانی نیست و به تدریج کارت آن‌ها تحویل داده می‌شود.

پاسالار افزود: بنا بر مصاحبه سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، اولین محموله کارت ملی تولید داخل برای تراشه گذاری در اختیار شرکت متولی این بخش گذاشته شده است و امیدواریم به زودی دست ثبت احوال برسد.

انتهای پیام/ک

۲۵ درصد مردم استان بوشهر کارت ملی هوشمند نگرفته‌اند

برچسب ها: کارت ملی ، ثبت احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.