رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان از برگزاری برنامه همایش ملی تکریم و نکوداشت شیخ شهاب الدین احمد بن ماجد سعدی کنگی خبر داد.

وحید عامری سیاهوئی رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، گفت: برنامه ملی تکریم و نکوداشت شیخ شهاب الدین احمد بن ماجد سعدی کنگی در هرمزگان برگزار می‌شود.
وی افزود: این مراسم با حضورمحققان، اندیشمندان و پژوهشگرانی از سراسر کشور بیست و یکم اسفند ماه امسال در سالن فرهنگ دانشگاه هرمزگان برگزار می‌شود.
رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان هدف از برگزاری برنامه ملی «تکریم و نکوداشت شیخ شهاب الدین احمد بن ماجد سعدی کنگی» با هدف توسعه و ترویج فرهنگ تکریم مشاهیر، سرآمدان و نخبگان جامعه عنوان کرد.

احمد بن ماجد دریانوردی بندر کنگی، از دریانوردان نامدار قرون ۱۴ و ۱۵ میلادی و مقارن ظهور شاه اسماعیل صفوی بود.
احمد بن ماجد دریانوردی بندر کنگی از مردمان بندرکنگ بود و از بهترین دریانوردان راه‌های دریایی خلیج فارس و اقیانوس هند شناخته می‌شد.
بیش از ۴۰ اثر از ابن ماجد بطور کامل یا بصورت قسمتی از یک اثر شناخته شده است که بیشتر آن‌ها مربوط به دریانوردی و عموماً در قالب شعر است.
بندرکنگ، از دیرباز مرکز و منشأ دریانوردان سخت کوش بوده است و دریانوردان کنگی به سفر‌های دور و طولانی شهرت داشته اند و به سرزمین‌های چین، جاوه، سوماترا و حتی دریای ژاپن می‌گذشته اند و کشتی هایشان در استحکام و ظرفیت و قدرت، شهرت داشته اند.
انتهای پیام/ر

برگزاری مراسم نکوداشت شیخ شهاب الدین احمد بن ماجد سعدی کنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.