نشست خبری پیست دیزین با حضور مسئولان این پیست و فدراسیون اسکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری پیست دیزین با حضور قربانعلی سولقانی، شهریار افشار مدیرعامل شرکت بهره برداری پیست دیزین در ارتباط با شرایط بازگشایی پیست دیزین برگزار شد.

افشار گفت: من از خانواده اسکی هستم و از کودکی تلاش کردم که پرچم ایران را به اهتزاز درآوردم. تا سال ۸۰ مشغول مدیریت پیست آبعلی بودم و اکنون در حال استانداردسازی پیست دیزین هستیم. اسکی در تمام دنیا بهترین امکانات در اختیارش است، اما متاسفانه در ایران به این شکل نیست. کم و کاستی همیشه وجود دارد، اما ما تلاش کردیم بهترین خدمات را ارائه خواهیم داد. ما به دنبال رضایت مردم و ارائه بهترین خدمات هستیم.

او تصریح کرد: مدیران فدراسیون اسکی از جنس این رشته هستند و همکاری متقابلی را با ما داشته اند. ما به دنبال آن هستیم که استاندارد پیست دیزین را بین المللی کنیم. راه بالا که به دیزین متصل می‌شود برای استاندارد سازی باید از سوی راهداری شمیرانات به ما تحویل داده شود و هزینه آن بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است. اگر این راه در اختیار ما قرار نگیرد مسئولیت آن بر عهده راهداری است. قرارداد ما با وزارت ورزش و جوانان یک ساله است و تمدید قرارداد بر عهده وزارت ورزش و جوانان است.

او در ادامه بیان کرد: توریست‌هایی که برای استفاده از پیست دیزین به ایران می‌آیند به کیفیت برف دیزین توجه می‌کنند. در این پیست بهترین امکانات از سطوح مبتدی تا حرفه‌ای وجود داردکه اسکی بازان می‌توانند از ان استفاده کنند.

قربانعلی سولقانی مدیرعامل پیست دیزین بیان کرد: بخش خصوصی از سال ۸۴ وارد اسکی شد. مساحت پیست دیزین حدود ۵۰۰ هزار هکتار است. در دیزین حدود ۱۶ دستگاه بالابر، ۴ خط تلکابین، ۳ خط تلستیژ وجود دارد. ۴۰ درصد فضای دیزین در حال بهره برداری است و ۶۰ درصد مابقی هم ظرفیت استفاده دارد. برای حضور در پیست دیزین از محور شمشک فشم استفاده می‌شود. بسیاری از توریست‌ها برایشان عبور از این محور امکان پذیر است چرا که مسافت‌های بیشتر از ۶۰ کیلومتر نیازمند مجوز سفارت است.

او گفت: دیزین میزبان مسابقات مختلفی همچون مسابقات زیر نظر فدراسیون، مسابقات هیئت البرز و همچنین رقابت‌های کوهنوردی کوهستان است.

او افزود: امیدوارم در ادامه با همکاری وزارت ورزش و جوانان شاهد توسعه‌ی بیشتر پیست دیزین باشیم.

در پایان این نشست مهدی سولقانی سرمربی تیم ملی جوانان اسکی بیان کرد: جای خوشحالی دارد که پیست دیزین برای استاندارد سازی به دست خانوده اسکی افتاده است. مطمئن باشید که همه مدیران تلاش می‌کنند که بهترین بهره برداری را از این پیست داشته باشند.


بیشتر بخوانید:

 انتهای پیام/

آخرین اخبار از فدراسیون اسکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار