دبیر شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد آمریکا آماده انجام غارتگری نظامی در ونزوئلا می‌شود تا از این طریق رئیس‌جمهور قانونی این کشور را از قدرت برکنار کند.

مقام امنیتی روسیه: آمریکا به دنبال غارتگری نظامی در ونزوئلا استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه، اعلام کرد آمریکا آماده غارتگری نظامی در ونزوئلا می‌شود.

این مقام روس تاکید کرد آمریکا با استقرار نیرو‌های نظامی خود در پورتوریکو و کلمبیا آماده انجام تهاجم نظامی به ونزوئلا می‌شود تا از این طریق نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی این کشور را از قدرت برکنار کند.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه در ادامه افزود: انتقال نیرو‌های ویژه آمریکا به پورتوریکو، استقرار نیرو‌های این کشور در کلمبیا و دیگر حقایق به وضوح حاکی از آن است که وزارت دفاع آمریکا، در حال تقویت دسته‌بندی نیرو‌های نظامی در این منطقه به منظور برکناری رئیس جمهور قانونی (نیکلاس) مادورو است.

این مقام امنیتی روسیه توضیح داد ونزوئلا از پذیرش کمک‌های تحمیلی از سوی آمریکا امتناع کرد، زیرا می‌داند واشنگتن در حال آماده شدن برای سرنگونی رئیس جمهور این کشور، که به طور دموکراتیک انتخاب شده، است.

پاتروشف افزود مردم ونزوئلا این مسئله را به خوبی متوجه هستند. از این رو از پذیرش کمک‌های کشور متهاجم امتناع کرده و از رئیس جمهور خود حمایت کردند. این مقام امنیتی روسیه یادآور شد که آمریکا به روسیه پیشنهاد داد تا مذاکرات جداگانه‌ای با ونزوئلا داشته باشد و مسکو این پیشنهاد را پذیرفت. با این حال واشنگتن بعد‌ها برای جلوگیری از انجام این مذاکرات، شروع به بهانه تراشی در این زمینه کرد.

 کارلوس رافائل فاریا تورتوسا، سفیر ونزوئلا در روسیه، در مصاحبه‌ای که امروز منتشر شد، گفت در کاروان کمک‌هایی که آمریکا نتوانست آن‌ها را وارد ونزوئلا کند، دارو و موادغذایی تاریخ مصرف گذشته وجود داشت. مخالفان دولت ونزوئلا روز یکشنبه نتوانستند زمینه انتقال کمک‌ها از جمله کمک‌های آمریکا و دیگر کشور‌ها را به ونزوئلا فراهم کنند. مادورو با رد این کمک‌ها آن را توطئه‌ای برای برکناری وی از قدرت دانست.

ماه گذشته خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا در اقدامی غیرقانونی و با حمایت آمریکا خود را رئیس جمهور خودخوانده این کشور معرفی کرد و آغازگر ایجاد بحران سیاسی در این کشور آمریکای لاتین شد. نیکلاس مادورو که در انتخابات سال گذشته به طور قانونی برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا انتخاب شد، اقدام گوایدو را تلاش آمریکا برای کودتا علیه دولت کاراکاس دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار