نمایشگاهی از هنر و تصویر و رنگ و نقش ، از منظره و گل ، حاصل دستان هنرمند هنرجویان آبرنگ حوزه هنری استان اصفهان درگالری خانه هنرمندان اصفهان به نمایش درآمده است .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بنابر اعلام  حوزه هنری اصفهان آمنه بدرالسماء مربی واحد آموزش حوزه هنری اصفهان در خصوص این نمایشگاه گفت : با اینکه تنها یک روز در هفته کلاس آموزش آبرنگ در حوزه هنری دارم اما به دلیل برگزاری نمایشگاه وقت زیادی را گذاشتم تا هنرجویانم بتوانند حداقل یک اثر در این نمایشگاه داشته باشند، این آثار 90 اثر بوده است از 16 نفر که اکثر هنرجویان دو یا سه ترم را با من گذرانده اند و تکنیک آبرنگ را با روش های مختلف به آنان آموزش داده ام.

آمنه بدرالسماء که فرزند استادرضا بدرالسماء نگارگر مطرح اصفهانی است از تعلیم نقاشی و نگارگری از سن 15 سالگی تاکنون می گوید و از ارتباطی روحی نزدیک خود با هنرجویانش به خود می بالد.

وی در تعریف این نمایشگاه افزود : بازدیدکنندگان با آثار این نمایشگاه به خوبی ارتباط برقرار کردند، بسیاری از تماشاگران و اساتید معتقد بودند که آثار این هنرجویان بسیار حرفه ای است و با جسارت و راحت شیوه های آبرنگ را نشان داده اند.

مربی واحد آموزش حوزه هنری اصفهان تاکید کرد : بسیار خوشحالم که توانستم خوب نگاه کردن و خوب دیدن را به هنرجویانم بیاموزم و اینکه بتوانند اثری خلق کنند که به دل بنشیند. شاید آثاری در این نمایشگاه با موضوع مشابه دیده شود اما هر کدام از هنرجویان از روح خود در آن دمیده اند و دست خط خود را روی اثر گذاشته اند که سبب تفاوت هر تابلو با تابلوی دیگر می شود.

وی تصریح کرد: نقاشی از روح هر کسی برمی آید و وقتی بتوانید با کسی ارتباط روحی برقرارکنید پاسخ شما را خواهند داد.

بدرالسماء با اشاره به اینکه تعداد آثار این نمایشگاه زیاد بود و شاید گالری بزرگتر برای نمایش آن نیاز بود ادامه داد : دلم می خواست زحمتی که بچه ها کشیده بودند به خوبی دیده شود، زحمتی که حاصل تلاش حوزه هنری به عنوان یک جای امن و مطمئن برای آموزش رشته های هنری است، خانه هنرمندان برای من فضای نوستالوژیکی دارد اما این گالری برای آثار نمایشگاه گروهی فضای کوچکی دارد و کارها در یک گالری بزرگتر بهتر دیده می شد.

این نمایشگاه تا 9 اسفند در گالری خانه هنرمندان اصفهان برپاست.

انتهای پیام/م

خوشحالم که خوب نگاه کردن و خوب دیدن را به هنرجویانم یاد دادم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار