رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه‌ای اعلام کرد باور ندارد که آمریکا سلاح را از شبه نظامیان کرد در سوریه پس بگیرد.

اردوغان: باور ندارم آمریکا سلاح را از شبه نظامیان کرد در سوریه پس بگیردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد باور ندارد که آمریکا سلاح را از شبه نظامیان کرد در سوریه پس بگیرد.

وی در مصاحبه با شبکه "ان تی وی" ترکیه تاکید کرد آمریکا باید سلاح را از گروه‌های کرد در منبج بگیرد.

یک مقام ارشد ارتش آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی گفته بود آمریکا باید تسلیح و کمک به گروه موسوم به نیرو‌های سوریه دموکراتیک را که کرد‌ها آن را هدایت می‌کنند بعد از خروج برنامه ریزی شده آمریکا از سوریه، ادامه دهد.

پیش از این مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود آنکارا به هماهنگی با واشنگتن، مسکو و تهران درباره ایجاد مناطق امن در مرز‌های سوریه ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرده بود  ترکیه مسئولیت تسلط بر منطقه امن را برعهده خواهد داشت و همکاری با روسیه ادامه دارد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز گفته بود: «اگر قرار باشد منطقه امنی در مرز ما شکل بگیرد، این منطقه باید تحت کنترل ما باشد، زیرا این مرز ترکیه است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۰۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
ترکیه متحد آمریکا و عضو "ناتو است" با اینکه متحد آمریکاست به آمریکا اعتماد ندارد و به قول داده شده توسط هیئت حاکمه آمریکا هیچ باوری ندارد...........حالا مرتب سیاستمداران عالیرتبه ما با اعتماد به آمریکا و اروپا قیل و قال به پا کنند که هر چه زودتر تکلیف FATF و CFT و......را تعیین کنید و ضرب الاجل هم ضمیمه میکنند این است ماهیت اروپا و آمریکا چه لجاجتی بر این موضوعات وصله زده شده به قرارداد برجام است؟؟؟ رئیس اقدام مالی آمریکا خود اعتراف صریح میکند که نتیجه کارهای ما بود که ارزش ریال ایران پائین آمد و دلار در ایران به 14000تومان رسید پس چرا اینهمه فشار و اصرار بر تصویب وصله های ناجور اضافه شده بر برجام نافرجام دارند؟؟؟؟
آخرین اخبار